dilluns, 30 de juliol del 2018

PUNTES DE LA VINYOLA. Via DEL CENTENARI.

26/07/18. Avui posem rumb a Porté Puymorents, anem a les Puntes de la Vinyola a la via del Centerari. Un cop arribats al coll de Puymorents haurem d’aparcar el cotxe, podem entrar uns 200m per la pista fins una edificació, aquí trobem el disc de prohibició de circulació de vehicles. L’aproximació és evident seguim la pista fins a trobar les pistes d’esquís, pugem una mica més i anem a buscar un corriol què flanqueja a l’esquerra i ens porta a la tartera al peu de les puntes de la Vinyola, trobarem fites.

A peu de via trobem una fita i el nom pintat (desdibuixat). El dia és esplèndid però com els darrers dies a la tarda pinten “bastos”. A l’aproximació hem estat unes dues hores +/-.

Primera ascensió: 6/06/1976
Per: Pilar Perales, J.M. Gómez, Santi Ferrer, Jordi Farrés.
Equipament: Poc equipada, amb algun pitó i 1 parabolt als llargs, R1 pitó+parabolt, R2 pitó+parabolt, R3 1parabolt, R4 1parabolt, R5 1 parabolt, R6 i R7  a muntar.
Material: 12 cintes exprès, joc de friends d’alien blau fins el #3, estrep.
Dificultat: V+ atlètic.
Descens: Un cop al cim anem direcció est a busca la canal entre el Pic del Baillet i la Puntes de la Vinyola per on baixem a retrobar el camí de l’aproximació.

Primer llarg, pugem un ressalt i anem a la dreta a busca un díedre per on pugem fins a trobar la R1.

Segon llarg, anem a l’esquerra a buscar una gran placa blanca què porta a sota d’un gran sostre, R2 penjada, 1 parabolt i un pitó.

Tercer llarg, sortim per una fissura en diagonal què flanqueja el sostre, A1/e /V, sortida atlètica, seguim en tendència a la dreta a buscar el peu d’un marcar díedre. R3 1 parabolt.

Quart llarg, seguim pel díedre i quan trobem un pitó hem de seguir per l’esperó de la dreta fins a trobar un sostret, a sobre hi ha un pitó seguim fins a la R4, 1 parabolt.

Cinquè llarg, seguim per un marcat díedre mantingut fins a sortir a l’esperó per on seguim més fàcil fins a la R5 1 parabolt.

Sisè llarg, segueix l’esperó cercant el passatge més evident, R6 1 parabolt.

Setè llarg, segueix l’aresta amb ressalts, fàcils fins el cim.

En resum una bona opció d’escalada en alta muntanya, recomanable.

Per: Remi Brescó, Josep Estruch, Joan Asín.

Unknown ha dit...

Joan, la van obrir el 6 de juny del 1976 els membres del C.M.Sant Cugat Pilar Perales, J.M. Gómez, Santi Ferrer i Jordi Farrés