dissabte, 6 de març del 2021

PARET DE LA CODOLOSA. INTEGRAL Via L'AVI ANTONIO-L'ANIVERSARI DE L'ERNESTO (sector Àtic).

La Codolosa desperta amor i odi, però sempre és un recurs per "entrenar". A part de les vies de la paret de la Codolosa poden enllaçar amb sectors superior per fer metres. Una bona proposta és començar per la via L'Avi Antonio a la paret de la Codolosa i seguir per la via L'Aniversari de l'Ernesto.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Via L'Avi Antonio 85m 6a (V+/Ae)

Primera ascensió: finals 2020
Per: Lluís Nadal, Albert Astals, Dani.
Equipament: Parabolt, 1 pitó.
Material: 8 cintes exprés, estrep,#0,75, 1 opcional.
Dificultat: 6a. Obligat V+/Ae.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud

Aproximació: Aparquem al C/ Graus i pugem per una rampa encimentada fins el dipòsit d'aigua. Seguim per un camí direcció est. Agafem el primer trencall a la dreta i el seguim fins a la paret de la Codolosa, evident.

Descens: Podem baixar en ràpel per la via o seguir la feixa cap a l'oest a buscar la
drecera de Fra Garí.

Observacions: Via de tres llargs de corda. El primer comença per unes grades què porten a una placa abans d'arribar a la R1. Segon inici per díedre què el deixa per seguir per la placa de la l'esquerra amb  passatges verticals, roca amb líquen negra. Un darrer llarg per una placa ajaguda ens porta a un ressalt vertical i lleugerament desplomat, passatges atlètics 6a possible V+/Ae, seguim per terreny fàcil fins a un altre ressalt vertical V+ (A0).

Via L'Aniversari de l'Ernesto 110m 6a (V+/Ae)

Primera ascensió: maig 2019
Per: Antonio Alarcón, Ernesto.
Equipament: Parabolt.
Material: 8 cintes exprés, estrep,aliens opcional.
Dificultat: 6a. Obligat V+/Ae.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud

Aproximació: Per accedir és recomanable fer primer una via de la Paret de la Codolosa. Si només volem escalar en aquesta paret, haurem de pujar per la drecera de Fra Garí i accedir a la feixa superior de la paret de la Codolosa.

Descens: Del cim anem a l'esquerra buscar la drecera de Fra Garí.

Observacions: Via de cinc llargs de corda degut al seu recorregut tot cercant els espais disponibles de la via Àtic de la Codolosa. El primer comencem per una rampa on comença la via âtic de la Codolosa, què ens porta al peu d'una gran placa, la via segueix la línia de la dreta amb uns primers passatges fins, després va en tendència a la dreta fins a una canal què ens porta a la R1. Segon inici per rampa a la dreta de la reunió què ens porta a un ressalt vertical on trobem tres passatges d'Ae/A0, sortida en lliure fins a la R2. El tercer llarg va buscar un díedre a l'esquerra per on pugem, un cop superat seguim per terreny fàcil fins el peu d'un altres ressalt on trobem la R3. Els llargs quart i cinquè és poden enllaçar però el fregament és important, millor fer les R. El quart surt a la dreta i puja per un esperó fins el cim d'una agulla anem a la dreta i trobem la R al començament d'una aresta. El cinquè recorre l'aresta fàcil.

FOTOGRUP

Un bon entrenament Joan, enhorabona, això ja no és la pedrera de Badalona!

Lluís Nadal ha dit...

Hola Joan! Un bon entrenament! Només aclarir que l'Avi Antonio la vaig obrir amb l'Albert i el Dani, però la primera ascensió (primera integral i sense trepà a sobre) la vlal fer amb la meva filla Núria Nadal.