divendres, 23 d’abril del 2021

TORRENT DEL MISSER. INTEGRAL DELS MISSAIRES.

El torrent del Misser és troba a la dreta del Clot de la Mònica. Aquest torrent amaga un laberint de petites Agulles on arribar-hi ja demana bona intuïció doncs cal seguir corriols sinuosos amb alguna fita testimonial. Un cop arribats al fons del torrent  l'entorn destil·la soledat i aïllament en un terreny salvatge.

La Integral dels Missaires enllaç tres Agulles i tres vies d'un mateix tarannà, equipament testimonial i roca on demana atenció en alguns moments,  son els ingredients d'una aventura què ja comença a l'aproximació, què haurem d'amanir amb flotants.

Una bona via d'aventura, més exigent del què sembla a primera vista. Com diu el Remi de les què puntuen, je,je.

Per: Jaume Galban. Felip Linares, Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

AGULLA DEL RETROBAMENT. Via EL BOMBERO PSICÓPATA
Primera ascensió : 2010
Per: Isabel Notivoli, Martí Jubany.
Equipament: 2 pitons, baga savina.

AGULLA DEL DUBTE. Via FISSURA DAVINUK
Primera ascensió : 2010
Per: Martí Jubany, Toni Pérez.
Equipament: 2 pitons, 1 pont de roca.

LA GUAITANDA DEL TORRENT DEL MISSER. Via MIRONS
Primera ascensió : 1991
Per: Amadeu Pagès, Joan Rovira
Equipament: 1 espit

Totes les reunions son a muntar.

Material:  16 cintes exprés, estreps, 2 jocs de friends fins #4, tascons.
Orientació: sud.
Roca: Conglomerat, a controlar en alguns trams
Dificultat: V+/A1 a equipar.

Aproximació: De la Vinya Nova anem a buscar el camí del Clot de la Mònica, pugem fins a l'alçada de la Pastereta, deixem el camí i pugem direcció a la vessant oest de la Pastereta. A bans d'arribar-hi agafem un camí que flanqueja a la dreta i va a buscar el peu de l'Aresta Brucs. En aquest punt agafem un sinuós corriol a la dreta i l'haurem de seguir amb intuïció fins arribar al fons del Torrent (alguna fita) remuntem el torrent fins a trobar una corda fixa, la remuntem i una mica més a dalt comença la via. Per arribar a la R0 haurem de grimpar un ressalt.

Descens: Un cop al cim haurem de remuntar amb alguna grimpada fins a l'areta de la Pastereta. La seguim a la dreta fins a trobar el camí què ve de Sant Joan, l'hem de seguir a l'esquerra i ens retorna al Clot de la Mònica.

Primer llarg, comencem amb uns passatges d'A1 i seguim per un díedre fissura on podem amanir-lo al gust. Quan s'acaba el díedre cal superar un desplom i després anem a l'esquerra fins el peu d'un díedre on cal muntar la R amb friends.
Segon llarg, pugem pel díedre i seguim fins el cim de l'agulla, desgrimpem i muntem la reunió al coll en un arbre (baga)
Tercer i Quart llarg, remuntem un ressalt i després en flanqueig a la dreta per amb bona roca (1pitó) fins a la R4 al peu del díedre (incòmoda)
Cinquè llarg, comença per placa amb molsa d'aparença anguniosa (jo he fet un pas d'A1) trobem un pont de roca i després entrem al díedre on cal barallar-se amb uns esbarzers , el seguim fins a un pitó abans d'uns passatges atlètics, sortim a l'esquerra i tornem a la dreta amb roca a controlar, R5 a muntar en una savina al cim. En aquest llarg les assegurances és posem on és pot no sempre a on vols, algun tram exposat.
Del cim hem de fer un ràpel d'uns 5m i seguim el coll fins a la Propera Agulla.
Sisè llarg, llarg típic d'Aresta Brucs, per placa navegant fins a un espit, seguim i anem per terreny fàcil a l'esquerra, sota un desplom a buscar un díedre a la dreta què supera el desplom  muntar la R un cop superat (uns 50), una grimpada ens deixa al cim.

Felip a la R5

Jaume arribant al cim

Enhorabona Joan i companyia ! Bona aventura! no cal anar gaire lluny per aventurar-se.
l'artificial és sobre friends o hi ha claus?

Ei Jaume 2 claus i després friends, 2 passos o 3 més.