divendres, 29 d’octubre del 2021

Via FINAL FANTASY. PEÑA RUABA.

27/10/21. Avui la intenció era anar a la via Tierra de Dragones, però quan arribem a l'aparcament fa una temperatura d'un grau i bufà vent....després de dubtar canviem de vessant i anem a la sud. El Manel proposa la darrera via oberta per Sueño Vertical, la Final Fantasy, com cap de nosaltres l'hem fet, ja tenim via. Quan passem pel peu de paret ens trobem amb el Xavi Pérez Gil, Paco Vargas i el Paul al peu de la via Sendero Límite, comentem la jugada i seguim fins el peu de la nostra via. Ahir van anar davant el Vicens i el Ramir, avui comencem nosaltres.

La via té onze llargs de corda i 370m de recorregut, molt equipada i una mica més, no cal preocupar-se, només anar seguint el parabolts. La dificultat obligada és de V+ i haurem de portar 18 cintes exprés.

Una via més de les vies equipades i sense compromís, què s'estan popularitzant a l'Aragó.

Per: Vicens Mans, Ramir Aparisi, Manel Díaz, Joan Asín.

Via equipada el març 2021
Per: Sueño Vertical.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 18 cintes exprés.
Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.
Orientació: sud
Roca: Conglomerat.
Informació: Sueño Vertical.

Descens: per la ferrada.

Els dos primers llargs segueixen una fissura-díedre, el tercer marxa a l'esquerra per superar un ressalt vertical i després seguir fins a l'entrada d'una canal. El quart seguim caminant per l'esquerra de la canal (fites) uns 60m fins a trobar la R4 al peu d'un esperó (fita). El cinquè llarg puja per un mur vertical fins a la R5. el sisè surt per terreny ajagut a l'esquerra per anar a buscar un ressalt què un cop superat anem en tendència a la dreta fins a la R6 en aquest llarg si no xapem tots els parabolts podrem seguir per una feixa fins a la la R6'. El setè llarg va per un mur-esperó vertical i mantingut. El vuitè llarg segueix per uns ressalts fins a la R8. El novè llarg torna a ser per un mur vertical i mantingut, fins a la R9. Els llargs desè i onzè els hem enllaçat (60m), llargs de tràmit per arribar al cim.