dijous, 17 de febrer del 2022

Via MAI TANT. MOLES SANT HONORAT.

16/02/22. Tornem a les Moles de Sant Honorat, aquest santuari d'agulles de conglomerat que destil·la tranquil·litat i serenor, necessària per a l'escalada en aquest racó amb còdols juganers.

Avui anem a la via Mai Tant, oberta en solitari per Remi Brescó, possiblement farem la segona ascensió. La via té cinc llargs de corda, el primer i el cinquè son els més mantinguts, els altres tres son de tràmit. La via està totalment equipada amb parabolts, distants però. El cinquè llarg trobem trams molt obligats entre assegurances, amb una excursió important entre el sisè i setè parabolt (antena llarga si anem justos). La roca típica de la zona encara està tendra, cal vigilar.

Via més exigent del què pot semblar a primera vista, el darrer llarg és molt exigent, amb D.O. Remi Brescó.

Una jornada intensa.

Per: Isabel Notivoli, Josep Estruch, Joan Asín.

ressenya Remi Brescó

Primera ascensió: novembre 2020
Per: Remi Brescó.
Equipament: totalment equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés, estrep, antena llarga si anem justos de grau.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud.
Dificultat: V+/Ae.

AproximacióDes de Peramola, haurem d'anar al coll de Mú, podem pujar des de can Torrent caminant o en 4x4 per la pista com hem fet avui. Des del coll seguim el camí què flanqueja per sota de les agulles i parets, direcció Sant Honorat,  fins passar l'agulla del Camí (coll) on ja veurem la via, seguim flanquejant fins torrent a la vertical de la via, pugem pel llom de la dreta que ens porta al peu de l'aresta Peramola, flanquegem a l'esquerra i baixem al torrent parabolts visibles. 1 hora

Descens: Del cim flanquegem a la dreta (oest) seguint traces de camí a buscar la baixada de Sant Honorat. 1 hora.

Primer llarg, primer tram amb molsa fem dos passos d'A0 i en flanqueig a la dreta anem a buscar la vertical per on pujarem, un primer ressalt amb passatges  atlètics donen pas a un tram d'Ae amb sortida plana (passatge V+ de col·locació), després fàcil fins a la R1, 35m.

Segon llarg, pugem verticalment i anem en tendència a la dreta a buscar la R2, 30m.

Tercer llarg, pugem per un ressalt vertical amb bones preses, després s'ajeu i excursió a buscar la R3, 30m.

Quart llarg, ressalt inicial i seguim per terreny fàcil fins a un altre ressalt abans d'arribar a la R4, 50m.

Cinquè llarg, placa imponent amb assegurances distants, després del tercer parabolt, trobem tres passatges obligats entre assegurances, la roca no ajuda cal confiar, una antena llarga pot ajudar. Del sisè al setè parabolt tenim una excursió important amb bones preses per terreny vertical. Anem a la dreta i pugem per l'aresta fins el cim. Llarg entretingut i exigent. R5, 37m.

primers passos A0

Parce ha dit...

Si fes servir magnesi prou m'haguessiu trobat. L'últim llarg és brutal i molt ben obert, fet el lliure (ben bé 6b+).

Parce

Quan la vas fer Lluís?

Ara ho he vist una mica més i coincidim.