dimecres, 9 de febrer del 2022

Via DELS SENZILLS. PARET DEL DEVESSÓ. MALANYEU.

9/02/22. Malanyeu és un bon refugi a l'hivern per escalar al sol cal tenir en compte però que el sol toca a la paret del Devessó sobre les 11 del matí. Avui anem amb el Ramir i l'Antonio a via Senzills, una de les clàssiques (equipades), com l'altre vegada vaig fer els dos primers llargs avui faré els dos darrers.

La via té quatre llargs de corda i un canvi de reunió entre el tercer i quart llarg, la via està totalment equipada amb parabolts i algun pont de roca, anirà bé portar friends fins el C1, per algun allunyament de les assegurances. Via entretinguda amb dificultat màxima de 6a, V+/A0 obligat. Via de placa principalment però en trams atlètics al segon i quart llarg.

Via recomanable en el seu estil.

Per: Ramir Aparisi, Antonio Gómez, Joan Asín.

Primera ascensió: 1997
Per: Jordi Farràs.
Equipament: parabolts i algun pont de roca.
Material: 14 cintes exprés, friends fins C1.
Dificultat: 6a. Obligat V+/Ae.
Orientació: sud.

Descens en ràpel per la via o caminant cap a l'est, seguim l'aresta cimera.

Primer llarg, comença a la dreta de la via Adéu Espanya, pont de roca visible, pugem per la placa de la dreta d'una zona herbosa, 2 ponts de roca, la placa s'obre i guanya verticalitat i dificultat on cal anar cercant el passatge, hem posat un alien groc o blau, en un allunyament.

Segon llarg, sortim a la dreta , passatge atlètic desplomat per passar a la placa de la dreta per on pugem fins a la R2, la dificultat  decreix mida què anem pujant, el pas del desplom és pot fer en A0.

Tercer llarg, placa granulada amb bona presa per a gaudir.

De la R3 fem un canvi de reunió seguim a la dreta per uns feixa herbosa 10m, no pujar per les línies que surten verticalment de la R3.

Quart llarg, comença per una placa exigent de presa petita i adherència 6a (V+/A0), de la placa seguim per un esperó amb passatges atlètics fins a la R4 al cim.

Enhorabona ! aquesta encara la tinc a la llista de pendents, si tardo gaire estarà sobada ha ha ha

És realment bona, però l'arribada a la primera reunió no la regalen!! I el pas del segon llarg, més espectacular que difícil. Enhorabona!

Jaume ja estàs tardant....
Joan curta,intensa que no deixa indiferent 😜