dimecres, 6 d’abril del 2022

Via BOMBARDEIG SANT FELIP NERI. ROCA DE L'ELEFANT. LA MÓRA COMDAL.

6/04/22. Quan vam fer la via el Cérvol Salvatge, a la Roca de l'Elefant amb la Isabel, ens va quedar pendent de fer la via Bombardeig de Sant Felip Neri i avui hi anem.

L'aproximació és ràpida i ja coneguda. Com de costum estem sols  en aquest bucòlic racó envoltats d'agulles on el magí va traçant línies.....

La via te tres llargs de corda, amb un primer llarg vertical i mantinguts, que t'agafa fred posant-te a lloc ràpidament. El segon va navegant per la placa a buscar un esperó. El tercer té un primer tram espectacular, vertical amb bones preses. La via està totalment equipada amb parabolt, la ressenya marca un pitó què ja no hi és. Cal escalar entre assegurances.

Una via curta, intensa que no et deixa indiferent.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.

RESSENYA JOAN VIDAL

Primera ascensió: 16/02/2022
Per: Sergi Villar, Joan Vidal.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 14 cintes exprés.
Dificultat: 6a+. Obligat V+/A0

Aproximació: D'Oliana agafem la carretera què passa pel peu de la Serra de Canals direcció a les Anoves, passem un coll i baixem per l'altre vessant fins el torrent, just en aquest punt s'acaba l'asfalt i comença una pista, hem d'agafar una pista a la dreta i la seguim fins a trobar un altre pista a l'esquerra (cartell La Móra Comdal) el deixem i seguim cap el Sàlzer. Trobarem una granja i algun cobert, seguim una mica i la pista gira a la dreta, aquí aparquem el cotxe. L'Agulla és visible agafem una pista direcció  nord la més fressada, a l'alçada d'un gran prat la pista puja per la dreta i gira per sobre del camp, la seguim fins a peu de l'Agulla, pugem per un corriol a peu de via, 15 minuts.

Descens: en dos per la via.

Primer llarg, pugem per un esperó-placa, vertical i mantinguda, on cal anar cercant el passatge, després del tercer parabolt hi ha un flanqueig curt a la dreta, que ha costat trobar el passatge, al final l'hem trobat, després seguim recte seguint les assegurances, al final va perdent verticalitat, sortida al cim de l'agulla amb roca a controlar, per terreny fàcil anem a buscar la R1 a la paret d'en front. 50m. 6a+, obligat V+/A0.

Segon llarg, per placa més assequible, pugem verticalment i anem en tendència a la dreta a buscar un esperó vertical que ens porta a la R2, 25m. V. assegurances espaiades.

Tercer llarg, sortim en tendència a l'esquerra, seguint les assegurances, passatges verticals amb bones preses, molt espectacular. Seguim per l'esperó que va perdent verticalitat i dificultat. 6a, obligat V+/A0.

R2

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Enhorabona! queda apuntada. Les del Romàntic Guerrer em sembla que hauran d'esperar....

La via del Lluís que va a l'esquerra, té el traçat més llegit, rapelant és veuen dos parabolts....