dijous, 19 de maig del 2022

Via JOSEP NIETO. LA PASTERETA. MONTSERRAT.

18/05/22. La vessant oest de la  Pastereta és un bon refugi pels matins de l'estiu, avui ens acostem per fer una matinal, escollim la via Josep Nieto. El Felip i el Ramir aniran primer i després els seguirem amb la Isabel. Quan estem a peu de via venen la Isabel i el Pau, ells van a la Funció Clorofíl·lica.

Aquesta via va paral·lela a l'esquerra de la funció clorofíl·lica, el primer llarg és el més mantingut amb un inici què et posa a lloc, arribar al primer parabolt és el tram més difícil de la via V+. La via és mantinguda en el V grau amb les assegurances distants. Un joc de friends pot anar bé, nosaltres hem utilitzar els totems lila, verd, vermell.

Hem estat a l'ombra tota la via i hem baixat per la via Petit Four per la vessant est amb un ràpel de 60m (possible 2x30).

Una bona matinal amb bona companyia.

Via recomanable.

Per: Ramir Aparisi, Felip Linares - Isabel Notivoli, Joan Asín.

Primera ascensió: 1993
Per:J. Grau, J. Estruch, F. Domínguez.
Equipament: Totalment equipada.
Material: 10 cintes exprés, friends mitjans fins #1.
Dificultat:  V+ obligat.
Orientació: oest

Roca: Conglomerat.

Aproximació: pugem pel Clot de la Mònica, seguim les marques blaves i quan arribem a l'aresta on veiem la vessant oest de la Pastereta agafem un corriol amb fites que ens porta a peu de via.

Descens:En tres ràpels per la via o millor amb un de 60m per la via Petit Four (vessant est) possible en 2x30m.

Primer llarg, per placa vertical amb presa petita, expo fins el primer parabolt, després seguim per una canal díedre, passatges atlètics, anem cap a l'esquerra i pugem verticalment a la R1.

Segon llarg, sortim a la dreta coincidim uns metres amb la via Funció Clorofíl·lica i anem seguint l'esperó a l'esquerra fins arribar a la R2.

Tercer llarg, seguim un díedre fins a una savina i passem a l'esperó que seguim fins a la R3.
Felip treballant-se el primer llarg V+

La Isabel B. arribant a la R1 F.Cl.

Ramir iniciant el segon llarg

el Pau al tercer llarg Funció Clorofíl·lica

preparant el ràpel via Petit Four

FOTOGRUP

Isabel ha dit...

Una escalada excel·lent amb bona ombra i millor companyia!!!!

Enhorabona per la repetició, en aquest tram de paret hi ha vies molt interessants com aquesta o la Pel teu somriure cel...Primeres tirades que fan escalar amb el cul apretat !