dimarts, 10 de maig del 2022

Vies CAFÈ,COPA i CALIQUENYO , "CHOCOLAT". AGULLA DELS PELATS. MONT-ROIG.

9/05/22. En Josep Godoy em va passar dues noves vies que han obert a l'Agulla dels Pelats, pel seu esperó est. Doncs dit i fet anem a tastar-les. Comencem per la via Cafè, Copa i Caliquenyo, la via té quatre llargs de corda amb un itinerari ben buscat i roca molt sanejada (déu n'hi do la feinada) i molt equipada amb parabolts, bagues en savines i ponts de roca, presenta una escalada atlètica però sempre amb bones preses. Al inici del segon i tercer llarg trobem uns passatges més exigents, a nosaltres ens han sortit en lliure, però és poden fer en V+/A0. Una via agraïda. Un cop al cim baixem pel darrera i anem a buscar la canal de la dreta de l'Agulla per on tornem a peu de via. Ara ens posem a la via "Chocolat", nosaltres l'hem fet en quatre llargs. El primer és paral·lel a la Cafè, copa i caliquenyo, segueix l'esperó de la dreta i comparteix R1. El segon surt a la dreta i segueix una canal amb terra i herbes, per seguir per una xemeneia, Al tercer trobem un gran bloc que cal superar i anem a buscar la R3 comuna amb la C.C.C., el darrer llarg va per  l'esquerra per una placa fins el cim, aquesta via deixa un regust agre dolç pel tram de canal terrosa.

En resum dues noves propostes a l'Agulla dels Pelats.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

DADES. CAFÈ, COPA i CALIQUENYO.

Primera ascensió: 22/02/2022.

Per: A. Sans, J.Mª Escart, J. Godoy.

Orientació: sud-est.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, bagues en savines, ponts de roca

Material: 14 cintes exprés.

Dificultat: 6a. Obligat V+/A0.

Accés: De Balaguer hem d’anar a Vilanova de la Sal per la LV-9046 des de Gerb. A la sortida del poble hem d’agafar una pista a ma dreta direcció a l’ Ermita de Montalegre. Haurem d’agafar la pista de la dreta què porta al Coll de Porta  aparquem abans d’un corba de 180º al peu de les parets, a la vertical de Pelat oest i Pala dels Pelats.

Aproximació: Seguim la pista fins a la vertical de l'Agulla i pujar pel sòcol fins a peu de via.

Descens: Del cim seguim l'aresta cap a l'oest i baixem per la vessant nord fins a un coll, Agafem la canal de la dreta, trams equipats amb cordes, fins a peu de via.

Primer llarg, segueix un marcat esperó amb una escalada atlètica, al final de l'esperó seguim caminant per una feixa fins a tribar la R1.

Segon llarg, inici per un díedre, nosaltres hem entrat per un bloc de la dreta, passatge atlètic d'un desplom, sortim a la dreta i seguim per una placa, quan s'acaba anem a la dreta a buscar la R2.

Tercer llarg, sortim en flanqueig a la dreta i pugem per la placa, nosaltres hem entrat per la dreta, passatge atlètics, un cop superat aquest tram seguim per un díedre, quan s'acaba anem a l'esquerra a buscar la R3 sota d'un gran bloc.

Quart llarg, passatge atlètics per superat el primer tram i després seguim per la placa fins el cim.

VIA CHOCOLAT

DADES. "CHOCOLAT"

Primera ascensió: 07/05/2022.

Per: A. Sans, J.Mª Escart, J. Godoy.

Orientació: sud-est.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, bagues en savines, ponts de roca

Material: 15 cintes exprés.

Dificultat: V+.

Primer llarg, segueix un marcat esperó amb una escalada atlètica a la dreta de la C.C.C. , al final de l'esperó seguim caminant per una feixa fins a tribar la R1.

Segon llarg, sortim a la dreta i seguim una canal terrosa fins que és converteix en xemeneia, passatges atlètics per arribar a la R2.

Tercer llarg, seguim per la canal xemeneia i superem un bolc encaixat, nosaltres hem anat per la dreta, un cop superat anem a busca la R3 comuna amb C.C.C.

Quart llarg, sortim a la dreta i seguim per la placa fins a la R4 al cim.

Hola Joan,
A quina part del Montroig queda aquesta agulla ?
SALUT I A ESCALAR

Enhorabona ! sembla que les vau gaudir ! ens hi haurem d'acostar abans no ens en faci fora la calor.

Joan està explicat al bloc, no té pèrdua.