dimarts, 4 d’octubre del 2022

Via DE L'HEREU. CAL BARRICÓ. BAELL.

3/10/22. A l'esquerra d'on hi han la majoria de vies de Cal Barricó, hi ha la via de l'Hereu per una zona herbosa, feia temps que volia anar-hi i avui amb el Ramir ens hi arribem.  Un cop arribats a l'inici de la via Ossel haurem de seguir pujant fins a trobar l'inici de la via. La via és curta però farem 6 llargs de corda curts, trobarem algun tram herbós i amb esbarzers, ara netejat però que estan creixent. Via d'escalada tècnica molt equipada però amb els seus passatges obligats. L'ascensió no acaba fins a tornar a ser a peu de via. De la R5 haurem de fer un ràpel volat fins a la R2, haurem d'anar a l'esquerra, al final passant pel mig d'un bosc, la corda l'hem recuperat sense problemes però.

Una via curta, intensa que no et deixa indiferent.

Per: Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 2000

Per: J.Villalta, Eudald V, J.Plana.

Equipament: Totalment equipada, parabolts primer llarg, espits la resta.

Material: 10 cintes exprés, semàfor aliens i estrepo opcional.

Dificultat: 6c. Obligat V+/A0-Ae.

Orientació: sud-est.

Roca calcari.

Aproximació: Aparquem el cotxe al pont de la C-17 de Ripoll a Ribes de Freser, Km 116. Agafem la pista de la dreta (cadena) i la seguim fins a un prat on hi ha la casa de ca Barricó en runes a la dreta. Seguim un camí direcció a les parets, pujant un primer ressalt on trobarem fites, seguim fins el peu de la paret, via ossel, seguim pujant fins a trobar el peu de via parabolts visibles.

Descens: nosaltres ens em despenjat els 5m del darrer llarg fins a la R5, ràpel de 50m fins a la corda de la feixa, hem d'anar en tendència a l'esquerra a buscar la R2, inici desplomat, de la R1 ràpel de 25m justos.

Primer llarg, llarg de placa tècnica començament amb presa després un tram molt llis al final torna haver-hi presa. Molt equipat què permet forçar,  si anem justos va bé una tramposa i/o estrep.

Segon llarg, de la R1 surt una corda fixa i un cable negre que ens porten a la R3 per una feixa herbosa.

Tercer llarg, sortim verticalment i anem a la dreta en flanqueig ascendent tram amb herba, fins a una placa amb tres espits  6a o V+/A0, després una tram vertical amb bona pres ens deixa a la R3.

Quart llarg, sortim verticalment i anem en diagonal ascendent per sota d'un desplom fins a sota a un sostre flaquegem a la dreta i pugem per un esperó fins a la R4.

Cinquè llarg, sortim verticalment i anem a l'esquerra, flanqueig aeri fins a l'esperó per on pugem i anem a l'esquerra  per un díedre-esperó arribem a la R5. Llarg molt mantingut, 6c o V+/A0.

Sisè llarg, molt curt 5m, per una placa.

ciquè llarg

FOTOCORDADA

Enhorabona ! en aquesta banda no hi he escalat gaire, resta apuntada per apretar.hi de valent.