diumenge, 29 d’octubre del 2023

Via EL CAP I EL PASSERELL A MONTANISELL. SERRA DE SANT JOAN, SECTOR REPETIDOR.

28/10/23. Avui anem a la via El Cap i el Passerell a Montinesell, què vaig fer l'any 2004 amb el Felip quan la van obrir i aprofitant què no  està piulada al bloc, anem amb la Cec i el Juan Carlos, què no l'ha fet.

La via té vuit llargs de corda, pràcticament equipada amb espits i claus casolans, tret del primer llarg amb una placa fissurada de V+, la resta és mantinguda en el V grau combinant trams atlètics amb altres d'adherència. Llàstima de les feixes.

Avui durant l'escalada ens ha acompanyat un núvol i vent gèlid què han afegit un plus....Quan hem arribat al cotxe el sol ha guanyat la partida, uff.

Una clàssica de la paret, recomanable.

Per: Cec Bee, Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Primera ascensió: 15/02/2004.
Per: A.Llobet, I.Riera.
Equipament: pràcticament equipada amb espits, ponts de roca i pitons
Material:10 cintes exprés llargues, friends fins Camalot 1.
Dificultat:V+. V/A0 obligat
Roca: calcari
Orientació: sud
Horari: 4h. cordada de tres.

Aproximació: per arribar-hi a Coll de Nargó agafem la L-511 i la seguim, un cop passat el coll de Bòixols, agafem una pista què surt a la dreta direcció a Montinesell. Al primer trencall agafem la pista a l’esquerra, a l’alçada de la paret trobem un bon lloc per deixar el cotxe, aproximació evident seguint alguna fita i anant a buscar l'esperó, flanquegem fins a peu de via placa metàl·lica amb el nom a peu de via. Uns 40 minuts.

Descens: Nosaltres hem seguit la carena direcció oest, alguna fita,  al final baixem pel bosc direcció nord en tendència a l’esquerra fins a trobar una torre elèctrica , una curta desgrimpada ens deixa a unes pendent què ens porten  a la pista i aparcament. 1h des del cim.

Primer llarg, comença per una placa ajaguda en adherència si seguim per una placa vertical fissurada. Un cop superada per terreny fàcil anem a buscar la R1.

Segon llarg, sortim a l'esquerra amb un primer ressalt, passatge atlètic i anem en tendència a l'esquerra, sortim a una feixa i anem a buscar la R2.

Tercer llarg, pugem per un díedre i anem a l'esquerra per uns blocs, passatges atlètics. Seguim per un sinuós esperó i anem a dreta a buscar la R3.

Quart llarg, un primer tram atlètic dona pas a una placa d'adherència en tendència a la dreta fins a un esperó per on pugem a la R4.

Cinquè llarg, pugem per una placa fins què desploma, flanquegem a la dreta cornisa herbosa i pugem per un esperó, pas atlètic per entrar a la R5.

Sisè llarg, per placa en adherència en tendència a l'esquerra, seguim a la dreta amb uns passatges en bavaresa i després d'un pitó hem d'anar a la dreta a busca la R6.

Setè llarg, sortim a l'esquerra i anem a buscar un díedre per on pugem fins a la R7.

Nosaltres hem enllaçat els llargs 6 i 7, però amb molt fregament, no recomanable.

Vuitè llarg, sortim per una rampa ascendent a l'esquerra i pugem verticalment, passatges atlètic, un cop superat aquest tram seguim per terreny fàcil fins el cim on fem reunió en un arbre.