dimecres, 11 de setembre del 2024

Via L'INDI SOLITARI. ROCA DE NARIEDA. ALT URGELL.

11/09/24. Darrera via oberta per Joan Vidal (l'Indi en solitari), aquest cop a la Roca Narieda. Via amb ADN Indi, per on més "tira". Els dos primers llargs és deixen fer, la resta si anem amb un grau de 5c/6a, haurem de fer servir l'estrep i/o la Pànic. La via és exigent i les reunions penjades. Via totalment equipada. Déu n'hi do la feinada feta per sanejar i netejar la via, tot i què la roca típica de vessant nord té un tacte relliscós. Amb cordada de 3 nosaltres hem estat 8h +/-. Cal tenir en compte què és vessant nord ideal per a l'estiu, però en dies de fred atenció.

Feia dies què no teníem una jornada tan llarg......però al final contents. Un viote per a nosaltres, cordada bi-centenària (210)

Gràcies per la via Joan (Indi).

Quan estavem al segon llarg han arribat l'Agustí i el Ramir, què s'han tingut què esperar en algun moment, ho sento. En cordada de tres anavem més lents.

Per: Isabel Notivoli, Felip Linares, Joan Asín.

ressenya Joan Vidal (Indi)

Primera ascensió: 20/08/2024. Després de varies jornades, primavera-estiu.

Per: Joan Vidal en solitari.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts, pitons, ponts de roca.

Material: 15 cintes exprés, estrep, pànic amb nivell 5c/6a.

Dificultat: 6b/Ae. 5c-6a/Ae obligat.

Orientació: nord.

Roca: Calcari típic vessants nord de tacte relliscós.

A la ressenya hem posat la graduació de l'aperturísta.

Aproximació: Hem d'aparcar a l'entrada de Figols (aparcament), agafem la pista què puja cap a la Roca Narieda. Primers metres asfaltats després pista, passem la tanca (ara oberta). Seguim la pista fins a trobem  a l'esquerra la drecera de baixada, pal amb marca groga, seguim per la pista i a la propera corba a esquerra, trobarem una fita on surt el corriol què ens porta a peu de paret. La via comença a l'esquerra IS pintat a peu de via. 40minuts.

Descens: de la R10 pugem per bosc direcció sud, trobarem fites què ens porten al cim, baixem fins a uns cartells on ens indica el camí què ens porta a la pista. Trobarem dreceres què tallen la pista. 1:30 hores. nosaltres hem estat 1:15h.

Els dos primers llargs son els més escalables. Els altres vuit si anem amb un grau de 5c/6a, és comvertirà amb una escalada combinada on farem anar l'estrep i/o la baga pànic. La via és exigent i cal digerir-la piano piano. Hi han algunes llastres a controlar. En cordada de tres hem estat 8h.

Felicitats ! el Joan ens ha deixat un bon repte !

Déu n'hi do, feinada què ha fet.