dimecres, 19 d’agost del 2009

Pic Occidental de Cambredase 2711m

10/08/09 Pic Occidental de Cambredase 2711m
El dia s’aixeca amb un mar de núvols a la vall i sol a les muntanyes. La intenció avui es la d’anar al Cambredase. Una mica abans d’arribar a l’estació d’esquí de Sant Pierre dels Forcats, hi ha una indicació a mà dreta, que indica el pla del circ de cambredase. Un cop deixat el grup de casses entrem a una pista (pistes d’esquí) la seguim fins arribar al pla on deixem el cotxe. Nosaltres retrocedim un mica per la pista i pugem recta pel primer arrossegador que trobem, la pujada es molt directe i monotona, però es guanya ràpidament desnivell, desprès seguim per una pista d’esquí fins el seu final. Pugem a buscar la carena i trobem un seguit de fites molt grosses que anem seguint fins anar passant diferents bonys fins arribar al cim occidental 2711m. La primera intenció era donar tota la volta i baixar per la banda del cim de l’home mort un altre cop al pla de cambresdase, però els nostres amics el núvols ataquen de nou i la carenes s’omple ràpidament de núvols i boira. No u tenim clar i decidim tornar per on pujat. Quan arribem dalt del primer remuntador que hem pujat al matí seguim un pista que ens du directament al pla i resulta més còmode per pujar.