dijous, 20 de febrer del 2014

MONTSERRAT, EL TIMBAL, XEMENEIA ESTORACH

l'agulla del Timbal
19/02/14. Aquesta tarda tornem a l’arqueologia Montserratina, per pujar a El Timbal per la xemeneia Estorach. El Timbal és una agulla adossada al Timbaler del Bruc, amb un bust de dona al cim, molt visible quan fas la via Iva i altres del costat. Seguim el camí del Vermell del Xicarró, quan arribem a l’alçada de l’agulla agafem un corriol què ens porta a peu de paret. Superem un ressalt fàcil per la dreta i fem reunió al peu de la xemeneia. Un llarg de 40m per una xemeneia amb l’amplada justa i mantinguda (IV+,V), desequipada, on podem anar posant friends fins el Camalot del 2 al gust, fins arribar al collet on trobem la R1,dos espits amb plaquetes recuperables. Seguim pujant en oposició fins un burí sense plaqueta (a la paret del Timbaler), d’aquí hem de passar a la paret del Timbal i seguir per l’aresta fins a la R2 15m al avant cim. Una corda fixe en facilita arribar al descompost cim. D’aquí podem veure la fissura treballosa de la Torres Nubiola què porta al cim del Timbaler, però ho deixem per un altre dia. Ara el problema és com baixem?. A la R2 hi ha un maillon, fem un ràpel de 60m fins terra per la vessant sud, què ens deixa al peu de la via Cuca metamòrfica. El ràpel ens ha costat molt de recuperar, però al final hem pogut. És millor buscar la R2 de la via metamòrfica al cim del timbal i baixar per aquesta via.
En resum una bona via amb essència Montserratina a equipar, la roca en algun punt cal controlar-la.
Per Manel Benavent i Joan Asín.
fent el ressalt què ens deixa al peu de l'estètica xemeneia

ressenya

el llrg de xemeneia des de la R1

el manel arribant a la R1

al segon llarg assegurança al burí sense plaqueta

El Timbaler del Bruc i el Timbal

Manel&Ita ha dit...

Quina troballa, es veu molt recomanable. Felicitats!!

Manel &Ita una bona xemeneia.