dilluns, 3 de febrer del 2014

SERRAT DELS MONJOS, Via LA PORTA DELS SOMNIS

El Serrat dels Montjos
2/02/14. Dissabte passat per aigua, però el diumenge s’aixeca un dia esplèndid i fred, aprofitem per a fer una matinal al Serrat dels Monjos. Abans de què arribi la veda anual.

ressenya
La via la porta dels somnis” és un bon nom per a una via on només trobarem la primera i segona reunions equipades amb dos parabolts, un espit al tercer llarg i un pitó al quart, així què un cop passada la porta, haurem d’anar somniant on posarem les assegurances flotants.  La roca és bona, tot i què haurem de vigilar amb alguna crosta donada les poques repeticions què deu tenir la via. Trobarem trams amb herba què molesten menys del què sembla a primera vista.
El primer llarg comença per una fissura herbosa , un cop passat un pany herbós seguim per l’esperó de la dreta fins a trobar la R1.
El segon llarg flanqueja a la dreta per sota del desplom/sostre què tenim a sobre, fins entrar a una xemeneia, sortim per la placa de la dreta a buscar la R2.
El tercer llarg és curt, la R retornem a la xemeneia fins sota del sostre que barra el i flanquegem per  un espectacular i aeri flanqueig a l’esquerra, assegurats per un Camalot del 4, per pujar per l’esperó fins a muntar la R3 al peu duna placa (Camalots 2 i 3).
El quart llarg seguim per una placa què va perdent dificultat a mida què anem pujant, fins a muntar la R4 a la feixa.
Un bona via què ens a sorprès en el seu estil (aventurer) on podem tastar i practicar la col·locació de micros i friends. Recomanable per a clàssics aventurers.
Primera ascensió: 2004
Per: Pau Tomé i Amadeu Pagès.
Equipament: desequipada només trobarem un espit i un pitó en els llargs i la R1 i R2 amb dos parabolts cada una.
Material: 12 cintes exprés, joc de de friends del 0 al Camalot del 4, opcional tascons.
Dificultat: V+/6a, obligada V/V+ segons habilitats asseguradores.
Informació: bona ressenya d’en Lluís Parcerisa, Romàntic Guerrer.
Aproximació: Anirem a les coves de Salnitre i seguirem el camí què voreja el Serrat de les Garrigoses, un cop passat el torrent fondo a un 100m i passat l’inici de la via ESTERotip., a la dreta hi ha un projecte amb algun espit en una placa.
Decens: Un cop a la feixa seguirem corriols i fites fins el torrent fondo per on baixarem (equipat) haurem de fer algun ràpel.
Per: Jaume Galban i Joan Asín.
a la fissura herbosa del primer llarg

flanqueig per sota dels desploms del segon llarg

al tercer llarg

al flanqueig del tercer llarg assegurat per un Camalopt del 4

a la placa del darrer llarg

FOTOFEIXA

Renoi Joan, una via amb aventura intensa! es veu maca, maca, hi quèden be les flotants?

Si molt bé, tot i què en algun punt cal pasar-hi "morro", però el grau ho permet, molt recomanable si agradem aquests tipus de vies. No apta per a parabolistes però.

Manel&Ita ha dit...

Bona via Joan, sembla ideal per un dia fred com diumenge. L'aventura està assegurada. La tenim en carter. Felicitats!!

CLASSIC CLIMBER ha dit...

Ostres Joan, pensava que aquesta via estava oblidada, ja que em sembla que només l'ha repetida el Romàntic Guerrer. Doncs me n'alegro que l'hagueu disfrutada. Respecte a l'equipament, la vam voler obrir deixant el mínim equipament. Bé, bones escalades.
PAU T.

Doncs realment te molt bona pinta!! Agraït per la descoberta!

Manel&Ita una bona via en el seu estil.
Pau ja feia temps què la tenia pendent, precisament per què estava desequipada. Ens ha agradat, llàstima de l'herba en algun lloc, si és fes més segur què quedaria millor.
Joan ara què estàs addicte al Serrat dels Monjos no te la perdis.