dimarts, 29 d’abril del 2014

PARET D'ARAGÓ, Via DESLIZ

sortim amb les primeres llum del dia
26/04/14. L’any passat és van començar a obrir vies per les plaques de la Feixa dels espàrrecs a la Paret d’Aragó, noves propostes què criden l’atenció. Ahir després d’escalar al Pic de Sant Cugat, en Remi marxa i amb el Juan Carlos ens arribem a la Paret d’Aragó. Al arribar a la tanca de la pista què puja al cim de la Paret d’Aragó ens trobem al Joan Pera i al Josep Coll, xerradeta i al sac. Ens aixequem amb les primeres llums del dia i amb dues hores ja estem a peu de via. La via comença uns trenta metres després del ràpel, hi ha una fletxa picada.

Via de plaques amb caràcter i assegurances justes on caldrà portar un bon joc de friends.
A peu de via veiem un pont roca, el primer tram és mantingut, després haurem d’anar una mica a l’esquerra a buscar una mena de canal què dona accés a la R1.
El segon llarg segueix una placa mantinguda amb assegurances distants i amb dificultat de poder afegir alguna assegurança. Al final trobem un díedre més tranquil.
El tercer llarg va en flanqueig a l’esquerra. La ressenya marca 55m però amb 50 també s’arriba.
El quart comencem per una fissura on entren bé els friends, per deixar-la i flanquejar a l’esquerra per la placa on trobem dos parabolts. Seguim recte passant un desplom, a sobre trobem la R4.
El cinquè llarg sortim recte per la placa/díedre amb preses arrodonides. Flanquegem a l’esquerra per terreny més ajagut fins un ressalt (passatge difícil), què dona accés a un altre placa a l’esquerra, per on accedim a la R5 (arbre).
El sisè llarg és un canvi de reunió. El setè llarg comencem per una placa fins a un parabolt d’on flanquegem a la dreta a buscar una fissura/díedre què seguim per sortir a la dreta per placa a buscar un ressalt equipat amb dos parabolts (6b) no obligat. Un cop superat per terrenys més fàcil arribem al cim.
DADES:
Primera ascensió: maig 2013
Per: Ferran Rodríguez, Sidarta Gallego i Luis Alfonso.
Equipament: Parabolts, pitons, ponts de roca.
Material: Joc de friends del 0 al 3 de Camalot, nosaltres portaven repetit el semàfor d’aliens, 12/14 cintes exprés, bagues savineres.
Dificultat: 6b, obligat V+ a equipar.
En resum una bona via on haurem de treballar, recomanable.
Per: Juan Carlos Sánchez i Joan Asín.

ressenya i tinerari d'en Luichy, lanochedelloro2

primers passos què marquen la tònica de la via

al primer llarg

al mantingut segon llarg

arribant a la R2 placa/díedre

a la placa del segon llarg

a la placa del quart llarg

quart llarg des de la R4

al cinquè llarg

al darrer llarg

un cop passat el 6b amb Ae

Parte de Catalunya

Felicitats! vaja pencada de via!!
ara que portàveu un bon entrenament.

Jaume una via molt bona en un entorn magnífic.

D'aquesta paret només conec la clàssica S. Domingo. ara que per les fotos fa tot molt bona pinta. He llegit per aquesta zona, algunes de més curtes, engrunes, pilastreta dels pardals,...
Felicitats per l'activitat

Si Mingo quan agafes la feixa dels espàrrecs, vas trobant vies què s'han anat obrint darrerament per les plaques.