diumenge, 13 de març del 2016

ALÓS DE BALAGUER, PIC DE CASTELLAS, VIA EL PAL DE LA W, sortint per la VIA LOS MISTERIS DE PEPEGALL

12/03/16. Aquest dissabte tenim col·lectiva al Pic de Castellas a Alós de Balaguer, avui la paret està força concorreguda. Estan acabant una nova via lo Pepe i el Salla, els Joan B i el Toni A van a allargar la via  El Pal de la W.... La via de moda per la nostra part ha estat la TATOcao darrera via pel consum oberta, uns altres van a la Clàssica Olga Frontera, la Cantos por Soleares, Minyons de Terrassa,.... Amb el Rafel i el Jaume anem amb la intenció  de fer la via el pal de la W i sortir per los misteris del Pepegall. Quan arribem a peu de via ja hi han el Toni A i el Joan B al davant.

Aquesta via tot i estar encabida entre altres vies a dreta i esquerra, s’obre espai aguantant l’aire en algun tram.

El primer llarg segueix una gran placa vertical i mantinguda en el V grau , amb algun allunyament entre assegurances.
El segon és de tràmit sortim per una zona herbosa (corda fixa) fins un ressalt vertical, un cop superat fem reunió i després haurem de caminar fins al peu de la gran placa on compateix reunió amb les tres vies Lo Nik, Pepegall i el pal de la W. Nosaltres hem muntat R al primer parabolt del següent llarg.
El quart llarg segueix una placa vertical però amb bones preses, anirem trobant assegurances.
El cinquè llarg guanya verticalitat , seguim per placa per entrar més a dalt un díedre , aquí hauria d’estar la R però sorpresa com l’estant allargant per la dreta han tret la R?. Moments de dubtes i finalment esperem què la cordada què està fent los misteris del Pepegall, acabi de fer el llarg i després seguim el darrer tram del  llarg per  aquesta via amb passatges mantinguts de V+/6a-.
El sisè llarg és espectacular sortim en diagonal a la dreta fins el peu d’una magnífica placa d’aquelles què no vols què s’acabi mai d’una dificultat de IV+/V. Com anem amb cordes de 50m improvisem una R als 50m amb un parabolt i uns friends. Després només queda un ressalt i una cresta fins el cim.

Bona combinació de vies equipades on haurem de completar algun passatge amb friends fins el  1 de Camalot per si de cas, alguna baga savinera i 12/14 cintes exprés.
Per Rafel Martinez, Jaume Galban i Joan Asín.

al primer llarg

ressalt del segon llarg
enlleçant amb los misteris de Pepegall
cinquè llarg (foto Joan Baraldes)

darrer llarg
amics a l'Olga Frontera

Ja t'en dèuen quedar poques per conèixer Joan!! així que éreu colla, el Toni i el Jordi també hi éren us vau veure?

Si però paren d'obrir vies....vam veure al Toni i Cia

Una bona idea de via, fa dies que hi volem anar i encara no hem trobat el moment.

Joan ara la via El pal de la W, ja arriba fins a dalt, però aquesta combinació queda força bona. Records.