dimarts, 21 de juny del 2016

MONTSERRAT, LA FORADADA, Via CIVIS II-GARCÍA-CASAS.

20/06/16. Seguim a l’ombra, avui a la vessant nord de Montesrrat. Aquesta vessant té les seves peculiaritats, roca a controlar, escalada combinada on haurem d’afegir assegurances. La via CivisII-García-Casas a la Foradada té tots aquests ingredients i algun més. Anàvem amb la incògnita sobre  l’equipament, precari a priori, però l’hem trobat reequipada amb parabolts de 10mm amb plaquetes grans a les reunions i minimalistes en els llargs (Kop de gas). L’equipament ha estat escuprulós i cal portar un bon joc de friends i pitons, mantenint el caràcter de la via.
El primer llarg comença per una fissura a equipar què ens posarà a lloc, després la dificultat va baixant fins a un gran arbre d’on anirem cap a la dreta a buscar la R1, 30m.
El segon comença amb un tram d’artificial per sortir a la dreta a buscar un esperó què ens porta a la R2, 20m.
El tercer, és el llarg de la via, comencem clavant dues V uns mitjana i un altre gran, per agafar les assegurances de via, després d’aquest tram trobem una sortida força precària què no veiem clar, al final podem posar un pitó, que hem deixat, per fer un pas d’estrep. La continuació segueix amb una dificultat mantinguda de V/V+ i a completar les assegurances, amb roca a controlar. La R3 l’anirem a buscar a l’esquerra, per unes grades, 30m. Hi ha una possible Reunió intermitja.
El quart llarg l’hem solucionat amb friends, segueix una fissura amb dues part. R4 20m.
El cinquè llarg té un primer tram d’Ae per després sortir en lliure fins el cim, podem fer una reunió intermitja però millor no fer-la, R5 35/40m.

Pel descens seguirem l’aresta fins a trobar una canal i a la seva vessant oest trobem la instal·lació del ràpel, el primer tram per canal i la segon volat pel forat de la Foradada, foto record.

Primera ascensió: 25/08/1968.
Per: Ramon García, Carles Civis, Joaquim Casas.
Equipament: Semiequipada amb parabolts i pitons
Material: 18 cintes exprés, estreps, pitons V’s , joc de friends fins el 2 de Camalot i tascons.
Dificultat obligada: V+/A1 a equipar.

En resum una via treballosa, d’escalada combinada amb roca a controlar en alguns trams, típica escalada vessant nord de Montserrat.

Per: Jordi Lluch i Joan Asín. (43 anys escalant plegats)