dilluns, 27 de febrer del 2017

SERRA DEL TOIX. Via RUWA.

23/02/17. Avui ens llevem amb pluja, així què l’esmorzar s’allarga, consultant guies i ressenyes. A mig matí para i sembla què no aguantarà. Optem per anar a la Serra de Toix una paret d’un centenar de metres amb vies llargues i d’esportiva. Per arribar des de Benidorm anem cap a Altea, seguim direcció Calp un vegada passat els túnels de Mascarat, agafem la primera sortida a la dreta, urbanització “Maryvilla”, seguim la carretera fins a dalt de tot on acaba al costat de la paret. Quan arribem no som els únics ja hi ha gent i va arribant més.
El Josep i el Joan B. És decanten per fer esportiva. Amb el Jaume i el Xavi anem a fer una via, quan arribem ja hi ha dues cordades així què canviem per un altre del costat la via Ruwa.
La via té quatre llargs de corda amb una dificultat de V  els llargs 1,3 i 4, amb un de transició de III el segon. Via totalment equipada amb bon calcari.
Del cim seguim l’aresta fins un collet i desgrimpem uns 30m (possible ràpel) fins a trobar un altre instal·lació on fem un ràpel de 60m.
El temps és torna a enlleganyar així què ho deixem estar, avui dia de recuperació activa, demà més.
Per: Xavi Díez, Jaume Planell, Joan Asín.
primer llargs
segon llargs

Felicitats. Aquest calcari fa molt bona pinta

Una via per gaudir de l'escalada ! excepte la primera tirada que estava una mica llepada, la resta adherent al màxim, molt atlètica tot i no semblar-ho, una via que ens va salvar el dia.
La zona per tornar-hi, amb bones vistes al cingle de Mascarat, que ens va quedar per fer....