dijous, 16 de novembre del 2017

SOLSONÈS. VILAMALA. Via EL CAMÍ DELS ALAMALIVONS

15/11/12. Aquest matí fa força fred, el dia però és esplèndid, volem anar a la Font Ferrera al Solsonès. Aparquem a l’Hostal del Pla i fem l’aproximació amb ombra i fred. Ens fem un bon embolic cercant la paret, després de varies errades sembla què la trobem, encara a l’ombra, ens costa veure les vies, la textura de la roca és veu guerrera, avui ens falta motivació i ho deixem per un altre dia. Com a pla B anem a Vilamala a fer la via El Camí dels Alamalivons. Avui realment no és el dia, ens tornem a fer un altre embolic però al final trobem la via, déu n’hi do.
Vilamala destil·la tranquil·litat i aïllament , la via comença al fons de la vall, així que l’aproximació és en baixada. Aparquem en un revol molt tancat passat el Km 21 de la carretera de Solsona a Coll de Jou. Al revol hi ha un aparcament pel cotxe.

Seguim una pista direcció est fins després d’una marcada corba en baixada què ens deixa a un coll, aquí hem de trobar una fita què marca un corriol ,fites i marques grogues, anem cap a la dreta a buscar una marcada aresta què la seguim fins a un altre coll. Aquí les fites i el corriol baixen cap el fons de la vall, el seguim fins què torna a pujar on hem d’entrar a un torrent a la dreta, embrossat de vegetació en una clariana trobarem el peu de via parabolt visible a la paret de la dreta.

Primera ascensió: abril 2009
Per: Antxi Cradús, Llorenç Vallès.
Equipament: totalment equipada a mb parabolts de 8 als llargs i de 10 a les reunions.
Material: 10 cintes exprés, semàfor aliens opcional.
Dificultat: V.
Roca: Conglomerat.
Orientació: Sud-oest.

La via enllaça dues grans plaques amb una zona inter-mitja caminant i grimpant.

El primer llarg, totalment de navegació per placa amb dos ressalts, el darrer amb un passatge atlètic.
El segon llarg, sortim a l’esquerra a buscar un esperó ajagut per un pugem fins a la R2.
Recollim les cordes i seguim a l’ensamble fins a la segona gran placa, primer caminant i després grimpant fins a un replà on trobem un parabolt.
El quart llarg va a buscar una petita savina, què ens indica l’itinerari, després segueix una zona vertical de gran còdols, un cop superat trobem la R4.
El cinquè llarg és curt i supera una placa vertical.

El retorn evident seguim per l’aresta a buscar l’aparcament, 5 minuts.

Bé al final avui hem pogut escalar tot i l’inici tortuós i mandrós.

Per: Antonio Gómez, Joan Asín.

R3

Els visas ha dit...

Felicitats, !!!
Sempre cercant llocs nous. Sou uns cracks!!

Josep

Josep, hi han varies vies en aquesta zona, però no son molt contínues, però és un racó solitari i tranquil.

Llorenç ha dit...

iepa!! feia dies que no veia cap piulada d'aquesta!

Si vols tornar a Vilamala, I una mica més d'ambient ves a fer la ressaca estiuenca, on corre l'aire entre xapes, o la de les encantades, gran travessia on tant el de primer com el de segon tenen que apretar les dents!

Ei Llorenç el racó es molt agradable m'apunto les propostes u a abraçada a tota la familia