diumenge, 20 de maig del 2018

GORGES DE TODRA. AGUILLE DES PALMERAIES. Via BERBERTRAUM

13/05/18.Avui el Ramon P. I el Jaume se l’agafen de descans d’escalada, l’Eulalia, Vicens, Manel i Eric van a l’aresta nord, ell però baixaran per la canal i ràpels. Amb el Ramón S. i l’Antonio, anem a la via Berbertraum.
L’aproximació és molt còmoda just a l’entrada de la Gorge tenim la paret al davant a l’esquerra, creuem el riu (mullada de peus) i remuntem uns metres fins el peu de via evident.
Aquesta és una via comercial en el seu millor estil, totalment equipada i una mica més, amb parabolts i químics. La  màxima dificultat és de V+, però l’obligada de V/Ae. No tindrem cap problema per seguir la via, sempre hi ha un parabolt a la vista.
La via té dues parts, una primera amb 7 llargs de corda amb prou continuïtat. Del setè llarg podem anar a buscar una línia de ràpels a la dreta (veure ressenya), és molt recomanable seguir  fent un llargs flanqueig de dos llargs de roca a buscar un parart , què amb dos llargs més ens deixen a una ampla canal on seguim per un marcat díedre (llarg atlètic i agraït), un penúltim llarg amb un passatge de col·locació (passatge més difícil de la via) en deixa a la R13. Encara ens queda un cresta fàcil i un ressalt de IV per arribar a la punta de l’Aguille des Palmeraies. El descens hem de fer un ràpel/despenjada d’uns 8m i baixar per la canal direcció sud, al final podem seguir baixant per la canal/torrent fins a les gorges o flanquejar pel peu de la paret “du Levant” fins  Tinghir.

DADES:

Via equipada primera part el 13/10/2016
Per: Kai Maluck, Benjamin Effner, Frank Meier.
Segona part: 10/10/2017
Per: Kai Maluck, Julio Soares.
Equipament: Totalment equipada i una mica més, amb parabolts i químics.
Material: 14 cintes exprés.
Dificultat: V+. Obligada V/A0.
Catalogació: *** S1.

Una via tipus parc temàtic d’escalada. De ben segur serà tota una atracció de la zona. Recomanable amb el seu estil.

Per: Ramón Samarra, Antonio Iglesias, Joan Asín.

Felicitacions a tot l'equip. Això és estar jubilat, me'n alegro moltíssim. El dimecres 23 torno a començar, a veure si aquesta vegada ja és la última.

Gràcies Mingo, a veure si aquest cop ja te'n surts