dimarts, 10 de març del 2020

SERRA DE LES CANALS. Via SOL DE MITJANIT.

9/03/20. Ara feia temps què no quedava amb el Jordi Lluch i avui hem coincidit per anar a la via Sol de Mitjanit a la Serra de les Canals. Aquesta via la vaig fer quan la van obrir però com no la tinc piulada al bloc ja tenim l’excusa per a repetir-la.
Aquesta via s’ha convertit en la clàssica de la paret, bon itinerari i equipada sens dubte deu ser la més repetida.

La via té dos parts ben diferenciades la primera per placa ajaguda en adherència  i la segona vertical i atlètica on l’equipament ens permet apurar el lliure o combinar el lliure i l’A0-e. La dificultat obligada V+/Ae.

L’altre cop què la vaig fer vam baixar caminant i avui ho fem en 5 ràpels per la via, prou directes i nets.

El dia ha estat esplèndid tot i què quan hem arribat feia boira què s’ha esvaït ràpidament.

Primera ascensió: 19/01/2008
Per: Pere Tutusaus, Llorenç Vallès.
Equipament: totalment equipada amb parabolts i espits.
Material: 12cintes exprés, estrep. Joc de friends.
Dificultat: 6b/Ae. Obligat V+/Ae
Orientació: sud
Roca: Conglomerat

Aproximació: a la sortida d'Oliana (direcció a la Seu d'Urgell) agafem el trencall que porta a Ànoves. Seguim la carretera durant 1,7Km, trobarem un aparcament a la dreta enfront de la paret. Pugem per una canal on trobarem fites que ens porten fins a peu de via en uns 10 minuts.

Descens: En 5 ràpels per la via, el primer de R6 a R4. Caminant seguim grimpant per la cresta cap a l’est fins a la creu i per la via normal fins a la carretera.

Primer llarg, per placa mantinguda en adherència de V mantingut amb un passatge al mig més exigent.

Segon llarg, sortim amb uns passatge vertical i després per terrenys més ajagut fins a la placa final on trobem un passatge en adherència difícil V+, és pot evitar per l’esquerra per una savina.

Tercer llarg, de tràmit sortim per l’esquerra i pugem per un tram herbós i després per placa IV+, fins què s’ajeu i arribem a la R3, llar de 50m.

Quart llarg, canvia el tarannà de la via. Sortim per un díedre fins agafar un tram d’Ae, al final hem de flanquejar a la dreta, tram aeri, seguim fins a la R4.

Cinquè llarg, anem a buscar un esperó equipat diuen de 6b, per nosaltres V+/A0, un cop superat el primer tram hem d’anar a l’esquerra, aquí podem posar-hi algun friend, l’entrada a la reunió la fem de dreta a esquerra, passatge atlètic.

Sisè llarg, sortim a la dreta per un esperó vertical després anem a la dreta i travessem una canal-díedre i pugem per l’altre esperó fins a la R6, sota a l’aresta.

En resum una bona via i clàssica de la Serra de les Canals, recomanable.

Per: Jordi Lluch, Joan Asín.