diumenge, 1 de març del 2020

GRONSA SUD. Via SOM 27 i MÉS.

29/02/20. Aquest dissabte acabem amb el pla B per les prediccions meteorològiques què donen possible pluges cap a ponent, volíem anar a Collegats. Així què posem rumb al sud, cap a Ports. A mi em costar d’anar-hi pels quilòmetres què hem de fer, però el Josep i la Isabel no tenen mandra i és coneixen molt bé el camí....
Avui som quatre i ens dividim en dues cordades la Isabel i el Josep aniran a la via “No vendes la piel del oso” i amb el Ramón anirem a la via “Som 27 i més”.

Quan arribem a peu de via tenim una cordada al davant què s’han fet un embolic van a la via de l’esperó de la lluna plena però han arribat grimpant a la nostra R1,on hem d’esperar la solució de l’errada i els desplegament “liat” de cordes. Al final després d’una estona és soluciona la situació.

La via ens ha agradat, està ben buscada, pot ser interesant fer el darrer llarg per la via l’esperó de la lluna plena. Via equipada però anirà bé portar-hi un joc de friends. La via és mou en una dificultat de IV+/V amb un pas no obligat de V+ a l’inici del tercer llarg.

Primera ascensió: 9/10/2016.
Per: Koki Gassiot, Comcep Miró.
Equipament: parabolts del 8 amb xapa petita.
Material: 12 cintes exprés. Joc de friends fins #2.
Dificultat: V+. V/A0
Orientació: sud
Roca: Conglomerat

Aproximació: De Horta de Sant Joan, anem a l’aparcament dels estrets. Seguim el camí passem a peu de la paret. Una grimpada per una canal ens deixa al peu de via.

Descens:  Del cim seguim l’aresta direcció nord i desgrimpem fins a un coll, possible ràpel de 30m. Del coll baixem per la canal fins el camí dels estrets.

Primer llarg, pugem per una rampa fàcil què va guanyant verticalitat fins a la R1.

Segon llarg, sortim a l’esquerra i seguim per una canal díedre fins què sortim a la placa de l’esquerra què ens porta a la R2.

Tercer llarg, sortida atlètica amb roca a controlar on cal assegurar amb friends, després seguim per una placa mantinguda de V fins a la R3.

Quart llarg, sortim a l’esquerra i després en tendència a la dreta anem a buscar una canal-díedre què ens porta a la R4.

Cinquè llarg, pugem per la canal díedre fins a la R5, de la via Esperó de la lluna plena.

Sisè llarg, anem a busca l’esperó de la dreta per on pugem fins a la R6.

Una grimpada de II ens deixa al cim.

Una via recomanable i tranquil·la per fer metres.

Per: Ramón Prades, Joan Asín.

El Josep a la via del costat

La Isabel a la via del costat

Bona pensada Joan, nosaltres a Montserrat el vent ens va fer fora de la via....

Si Jaume les prediccions ens van fer replantejar el pla i vam fugir cap el sud.