dimecres, 24 de juny del 2020

PARET DE LA FORMIGUERA (SUD). Vies BOB ESPONJA, FASE UNO.

22/06/20. Avui tornem acabant fent una escalada de consolació, aquest retorn a la “normalitat” està costant. Anem a la Serra de Sant Joan amb l’idea de fer la via Tossudament Alçats, la trobem sense problemes, el primer llarg ja veiem quin pa si gasta, resulta treballosa. A la R1 ja toca el sol de valent, dubtem però millor ho deixem per un altre dia de la tardor....Tornem al cotxe i per a salvar el dia sens acut anar a fer la darrera via oberta per Juan Gutiérrez al seu hortet de Sant Llorenç de Montgai.
La via “FASE UNO” va per la vessant sud de la Formiguera. La Isabel proposa per accedir a la via entrar per l via BOB ESPONJA, una via fàcil de III-IV- amb tres llargs de corda i què nosaltres fem amb 2. Del final de la via un passamà ens deixa al camí i pugem fons a dalt on un corriol en tendència a la dreta ens porta a peu de la paret i la via. A la primera R és veu un tauló per posar-hi els peus, ja què és penjada. La via té dos llargs de corda totalment equipats, amb una dificultat de V/V+, V/A0 obligat. El descens el podem fer en ràpel per la via o caminant (fites), a la tarda toca l’ombra.

Per: Isabel Notivoli, Joan Asín.