dimecres, 28 d’octubre del 2020

ROCA ALTA. Via DÍEDRE BLAU.

27/10/20. L'any 1985 amb el Joan Carles Serrano i el Juli Périz vam anar a la Roca Alta per seguir un intent del Xavier Samsó i l'Antoni Peris, com de costum a l'època entràvem per baix i sortíem per dalt, deixant poc material a la via. De tornada amb la llum  de tarda agafa una tonalitat blava, d'aquí el nom.  35 anys després tornem amb el Jordi Ceballos, la ressenya original què portavem està cotada amb graus "anys 80", quan posar V+ era tant com impossible.

L'equipament és auster i cal navegar per plaques i díedre amb certa exposició. Hem deixat dos pitons i alguna baga, el burins estan en  bon estat. Via de caire d'aventura, on tots els llargs cal treballar-los, el primer és el més exigent.

En resum una via d'aventura curta, intensa què no et deixa indiferent.

Per: Jordi Ceballos, Joan Asín.

ressenya actualitzada

ressenya original any 1985

Primera ascensió: 11/09/1985

Per: Joan Carles Serrano, Juli Périz, Joan Asín.

Primer intent: Xavier Samsó, Antoni Peris.

Equipament: auster, burins, pitons.

Dificultat: V+/Ae.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins #3, repetir petits, 1 ganxo estrep/s, bagues per savines, (tascons, algun pitó, opcional).

Orientació: sud-est

Roca: calcari.

Aproximació: Nosaltres hem flanquejat la Roca dels Arcs i pugem fins el coll d'on anem per sobre del contrafort de la Roca Alta, en flanqueig fins a la vertical de la via on pugem directament. Burí a peu de via , a la dreta placa amb la via Lucero del Alba.

Descens: Del cim seguim la carena fins què podem baixar al coll.

Primer llarg, comença amb un pas de ganxo, pugem fins un sostret i anem a l'esquerra fins a un arbre, pugem directament per la placa mantinguda, fins què podem anar en tendència a la dreta a buscar un díedre abans de R1. Originalment és feia en un pitó i arbre, ara s'aprofita la R1 de la via "Lucero del Alba".

Segon llarg, sortim en flanqueig a l'esquerra a buscar el díedre ( podem assegurar a dos parabolts de la via Lucero del Alba) seguim pel díedre, passatges atlètics, sortim a una zona més ajaguda (trobem una R de la via Lucero del Alba), seguim pel díedre tram brut amb herba per entrar al díedre, sortim a l'esquerra a buscar la R2 (2 burins).

Tercer llarg, sortim en tendència a l'esquerra fins a la vertical d'un pitó, pugem directament per la placa, seguim fins un desplom què superem directament, passatges atlètics, seguim fins a la R3 1 buri i un arbre a reforçar.

Quart llarg, sortim a la dreta en flanqueig ascendent fins a un arbre, pugem directament per la placa de la dreta del arbre, després d'un passatges verticals seguim en tendència a la dreta fins el cim. R4 a muntar en un pont de roca.

R2

alfons ha dit...

Es veu una bona via. Felicitats!!

Bona aquesta ! recordant aventures de joventut. Estàs fort Joan.

Gràcies Alfons. Jaume què bons erem je,je.