dimarts, 24 de novembre del 2020

VALLDAN. PARET DEL FORMIGÓ. Via CORONAINDI.

23/11/20. Avui anem al bucòlic i solitari racó de la Valldan on el Joan Vidal ens ha deixat una nova línia. El matí està gèlid i deixem el cotxe ben abrigats, però a l'arribar a peu de via el sol ja comença a fer-se notar, el dia és esplèndid. Avui la pedra decideix qui comença i li toca al Felip. L' itinerari va buscant les febeses de la paret amb 7 llargs de corda curts, tret del tercer llarg molt vertical i mantingut, a la resta escalarem alternant passatges en lliure i Ae/A0, segons el nostre nivell, V+/Ae obligat. La via està totalment equipada.

Per: Felip Linares, Joan Asín.

ressenya Joan Vidal

Primera ascensió: oberta entre finals de febrer i finals de juny. 22/06/2020

Per: Joan Vidal.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts i pitons.

Material: 15 cintes exprés, estrep.

Dificultat: 6b/Ae. Obligada V+/Ae.

Roca: Conglomerat sanejat.

Orientació: sud.

Aproximació: d'Oliana anirem a Valldan, la carretera surt de la rotonda on hi han els Bombers d'Oliana. Aparcarem a l'esplanada de la recepció del càmping de Valldan. Mirant la paret agafarem un corriol a la dreta què ens porta a la pista què hem deixat abans d'arribar (senyal de prohibit passar). Seguim la pista, passem per una granja i una gran bassa d'aigua, la pista gira a la dreta, a l'alçada dels segon camp a l'esquerra puja una sinuosa pista loa seguim fins a un gran Bloc on unes fites i punts vermells ens marquen un corriol què ens porta a peu de via.

Descens: del cim seguim l'aresta cap a l'est fins a un marcat coll on baixarem en dos ràpels (45-20). Nosaltres hem trobat la instal·lació i hem fet un ràpel de 50m, primer per una paret i després per una canal molt herbosa, hem tingut dubtes per a recuperar les cordes, però no hi hagut cap problema. No hem trobat el segon ràpel?.Després baixem pel bosc en tendència a la dreta fins a trobar el camí de pujada.

Primer llarg, per placa sanejada  fins a la R1.

Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per una placa vertical de roca precària, 3 passos d'Ae, sortim a una feixa i anem a l'esquerra i seguim per una placa-xemeneia fins a la R2.

Tercer llarg, molt vertical i mantingut Ae amb passos llargs, on segons les "piles" pots apurar algun passatge (6b,6c,6a).

Quart llarg, sortim en flanqueig a la dreta fins a l'esperó, tram d'Ae i sortim a una placa què en tendència a l'esquerra en porta a la R4.

Cinquè llarg, llarg mantingut de placa inici ajagut però enseguida és posa vertical on anirem de xapa a xapa segons el nostre nivell (obligat V+/Ae) entrada de V+/V.

Sisè llarg, sortim a l'esquerra i enseguida anem a la dreta per l'esperó passatge atlètic i sortim a terreny més ajagut fins a l R6.

Setè llarg, sortim recta a munt i anem a l'esquerra en flanqueig ascendent fins a un ressalt on trobem un passtge atlètic, deprés en tendència a la dreta fins el cim.

Via totalment equipada, amb roca bona sanejada.

peu de via

segon llarg i R2

c

setè llarg

Enhorabona, la línia es veu brutal! llàstima de no tenir la capacitat de pujar-la en lliure! seria una passada, a veure quan ens alliberen que la tins a la inacabable llista de pendents, tot i que amb la nefasta forma que ens quedarà haurem de fer mes artifo que escalar!

Unknown ha dit...

Hem fet la via avui mateix i els tres que hi anavem hem trobat que la via dista molt d'estar sanejada, encara li queden moltes preses, crostes inclòs blocs per caure. Lo de escalar en lliure es ppt en poques ocasions i vas amb la paranoia de que tot cau. Avui cadascun dels que hi hem anat ens hem quedat amb alguna presa a les mans o se'ns ha trencat algun recolzamemt de peu. Des del meu parer i la resta de comapanys que han vingut no recomanariem mai aquesta via, donat que a la zona hi han moltíssimes vies amb major grau de satisfacció. Per la nostra part hem sentit que hem malgastat el dia. Ho sento per a l'equipador de la via, es una opinió res més.

Jaume, de moment toca anar de xapa a xapa.
Unknown la línia és bona, en quan a la roca les primeres repeticions és el què tenen.

Unknown ha dit...

Nosaltres hem fet la repetició ahir dia 2 d'abril. Ens ha agradat bastant, es veritat que necessita més repeticions, però està molt bé asegurada. Ens han sortit en lliure el quart i cinqué llargs. El tercer únicament un passos al començament i al final del llarg. Felicitem a l'aperturista, estén d'acord amb en Joan, la línia és bona.