dijous, 3 de desembre del 2020

PARET DE SANT MIQUEL. Via KALAMITY'S.

2/12/20. Avui toca sortir de la zona de confort, quedem amb el Josep Santasusana per anar a Àger, la via què li proposo ja l'ha fet, proposa la Kalamaty's a la Paret de Sant Miquel, així què dit i fet.

El dia és fred i ventós, però a la paret hem estat bé. La via és discontinua tallada per feixes, de caire d'aventura (total), poc equipada i roca a controlar. Tots els llargs tenen els seu/s passatges i escales amb una certa tensió. Escalada variada amb díedres plaques i l'espectacular llastra del quart i cinquè llarg, amb passos en bavaresa. La via és entretinguda, l'has d'anar digerint tot cercant els passos. La sortida de l'Ae del tercer llarg, és molt obligada 6b.

Hem arribat just-just al cim quan el sol s'estava acomiadant. Com no hem vist clar anar a buscar la feixa per baixar, del cim hem anar seguint la carena cap a l'est a trobar una canal què ens porta a la pista ja a les fosques arribem al cotxe. Avui no podem fer la cervesa, hem d'arribar abans de les 22h.

Via exigent de caire d'aventura. amb roca a controlar, què no et deixa indiferent.

Per: Josep Santasusana, Joan Asín.

Primera ascensió: 2014

Per. Jordi Berta, Marc Busquets.

Equipament: poc equipada amb parabolts i algun pont de roca (bagues en savines).

Material: 12 cintes exprés, joc de friends de l'alien negre/blau al C3 repetir el C3, C4 opcional, tascons, estrep, bagues per savines.

Dificultat obligada: 6b/Ae. Si portem pitons o algun allargo pot baixa una mica la dificultat obligada.

Orientació: sud.

Roca: Calcaria a controlar.

Aproximació: D'Àger agafem la pista del coll d'Àger, agafem la pista què flanqueja la paret i la seguim uns 7 Km fins a la vertical de la paret. Pugem amb intuïció fins a peu de via. Gran arc de roca, fissura díedre on hi han dos parabolts (costa de veure'ls).

Descens: Nosaltres com és feia fosc, hem seguit la carena cap a l'est fins a trobar una canal què ens porta a la pista alguna fita. 1-1:30h.

Primer llarg, comença per una fissura-placa fins a una ampla fissura en un gran bloc, un cop superat seguim fins a la R1.

Segon llarg, sortim a l'esquerra passatge atlètics per un díedre desplomat, seguim per unes grades i sortim a una gran feixa, anem caminant a l'esquerra fins a un gran arbre,

Tercer llarg, comença amb un passatge atlèitc de 6b (possible pas Ae/A0), després anem a la dreta a buscar una línia de parablots i un pont de roca, pugem en Ae/A0, a la sortida trobem un passatge obligat de 6b, després flanqueig més fàcil a la dreta a trobar la R3.

Quart llarg, sortim directament i per una cornisa anem a la drets fins a un díedre per on pugem.

Fem un canvi de reunió seguint una feixa fins a un arbre al peu de la gran llastra.

Cinquè llarg, segueix la fissura de la llastra en díedre bavaresa  fins a la R5.

Sisè llarg, seguim per  la gran llastra fins què desapareix  anem a l'esquerra i seguim per un díedre fins a la R6. Hem de vigilar amb el fregament, jo he tingut què muntar una R als 30m més o menys.

Fem una grimpada de III feixa i ressalt de II per arribar al peu del setè llarg petit pont de roca visible.

Setè llarg, llarg de placa a equipar mantinguda on cal anar navegant.

Tornem a fer una canvi de R per una feixa.

Vuitè llarg, per placa equipada i després per un díedre fins el cim on trobem la R8.

setè llarg
vuitè llarg

Josep Santasusana ha dit...
L'autor ha eliminat aquest comentari.

Hi han unes quantes llastres que foten molta por!