dimarts, 15 de desembre del 2020

AGULLA DE LA PARET DE LA RUFA. Via PRE-SONS

14/12/20. Quan vam obrir la via Sons Amagats, sempre pensava en obrir una via a l'agulla què hi ha al davant, així és podia afegir més metres d'escalada. L'octubre del 2019 vam anar amb el Remi, després d'un intent frustrat a la Paret de la Rufa, una línia evident on ja vam trobar-hi parabolts?, aquell dia al final ens vam decidir per una placa de la dreta "via Esbiaixada". Quedava pendent el projecte i avui hem tornat.

Tenim més clar la línia aquest cop. Tres llarg de corda (35-30-45) fins el cim de l'agulla. Podem baixar caminant, desgrimpada a l'inici, fins el coll on podem anar a buscar l'inici de la via Sons Amagats, si volem. La roca és bona, menys el tram més difícil del tercer llarg on haurem de controlar, al segon llarg hi ha una llastra a controlar passar per la placa de la dreta (parabolt). La via encara està tendra, al segon llarg hi ha terra fruit del sanejament, fins què la pluja se l'emporti. Un altre opció és fer les dues vies l'Esbiaixada i la Pre-Sons.

Per: Remi Brescó, Joan Asín.

Primera ascensió: 14/12/2020

Equipament: semi equipada amb parabolts, pitons i un pont de roca.

Material: 12 cintes exprés, joc de friends fins el C3, estrep, bagues per savines.

Dificultat: V+/Ae

Roca: Calcari

Orientació: sud.

Aproximació: Hem de seguir la pujada a la  paret del Balinyó i agafar una camí a la dreta a peu de paret què va flanquejant direcció a ponent (paret de la Rufa) fites, el camí passa pel peu de l'agulla.

Descens: del cim desgrimpem un passatge i després caminant.

Primer llarg, comencem per una placa fins a un franja on un passatge desplomat dona pas a una placa, 2 parabolts 1 pas d'Ae, després per terrenys més fàcil fem dos ressalts fins a la R1 35m 2 parabolts. 2 parabolt.

Segon llarg, sortim directa ment per una fissura ampla, passatges atlètics amb bona presa, seguim per la fissura fins què és perd, controlar la llastra què hi ha a l'esquerra de parabolt, passar per la placa, seguim fins a la R2, 30m, 2 parabolts. 1 pont de roca, 1 pitó, 1 parabolt.

Tercer llarg, sortim a l'esquerra de la reunió per una placa compacte fins un desplom, el superem  i seguim un tram més, escalada combinada V+/Ae, sortim a la dreta per una savina i per terreny més fàcil pugem per un díedre esperó fins el cim. R3, 45m, 1 parabolt, és pot reforçar amb un Totem blau. 2 pitons, 5 parabolts. Al primer tram la roca a controlar.

Enhorabona ! aquets jubilats que no es poden estar quiets! i sort en tenim així vaig preparant projectes per quan pugui escapar-me.
Salut i roca.

Ei Jaume, a veure si passa el mal son

Llorenç ha dit...

bona faena Joan! sempre havia cridat l'atenció aquest pany de paret! no paris!!!

Ei Llorenç, ara és pot fer una integral de 10 llargs de corda...