divendres, 18 de novembre del 2022

Via ALICORN. COLL ROIG. RIPOLLÈS.

17/11/22.  La via Alicorn va ser la primera via oberta en aquest racó del Ripollès, obrint-se pas per plaques amb canaleres on cal tenir fe per a pujar-hi. Aquesta via la vaig fer l'any 2010 recent re-equipada amb químics, avui l'he trobat més polida en el passos més exigents. La via ara és fa amb sis llargs de corda, és poden enllaçar el 2-3 i 4-5, que és com és va obrir.

L'excusa avui ha estat què el Felip no havia estat mai al Coll Roig, així doncs tocava fer la via més clàssica. Una bona jornada en aquest racó del Ripollès de calcari espectacular.

Clàssica imprescindible.

Per: Felip Linares, Juan Carlos Sánchez, Joan Asín.

Primera ascensió: 26/01/1986

Per: M. Sabariego, J.Fernández Brusi, col·labora Santi Sanz.

Equipament: químics.

Material: 8 cintes exprés, joc de friends fins C3.

Dificultat: 6a. obligat V+/Ae.

Orientació: sud

Aproximació: Haurem d'anar al Santuari de Montgrony, agafem una pista abans d'entrar-hi que ens porta al Coll Roig, millor amb un cotxe alt. Agafem un camí cap a l'est què va direcció a les parets, quan trobem una tanca la seguim cap el nord. Seguim fins a una fita on el camí segueix pujant cap a l'esquerra nosaltres anem a la dreta, passem la tanca i seguim (marques vermelles) per una tartera que ens porta a peu de via.

Descens: De la R5 podem baixar en ràpel per la via, però és millor fer un altre llarg de tercer fins el cim de la paret i baixar per la vessant nord on trobem el camí què ens retorna al Coll Roig.

Primer llarg, pugem per una placa i seguim per una feixa fins el peu de les canaleres.30m. R1 3 químics.

Segon llarg, sortida vertical per entrar a les canaleres, si anem rectes anirà be fer un pas d'Ae, per la dreta més factible en lliure (difícil). un cop a les canaleres cal tenir fer per anar pujant, cal navegar a esquerra i dreta buscant el millor passatge. Llarg mantigut. Podem posar algun friend en forat. 30m. R 1 químic.

Tercer llarg, segueix per canaleres uns primers passos semblant a l'anterior si anem rectes (A0) per l'esquerra surt millor, pugem per les canaleres navegant fins a la R3. 20m, 2 químic.

Quart llarg, seguim per les canaleres més assequibles fins a R4, 20m 1 químic/arbre.

Cinquè llarg, sortim per placa i superem un ressalt vertical, passatges atlètic i seguim per una fissura, on podem reforçar amb friends. R5, 20m, 3 químics.

Sisè llarg, seguim per l'aresta fàcil III, 40m.