dijous, 29 de juny del 2023

INTEGRAL AL PURO. CAMARASA.

28/06/23. Aquest estiu amb ruixat de tarda al Pirineu i pre-Pirineu toca escalar a l'ombra, avui anem a Camarasa. l'Alfons, Agustí i Juli van a la via Joel, el Ramir i el Felip a la Guerreros de la roca i amb la Isabel anem al Puro a fer una integral. A l'arribada a peu de via ja hi ha una cordada, ens equipem tranquil·lament.

Comencem per la Directa, dos llargs de corda però millor fer-lo amb un, seguim per la via JOPUMA un llarg, el tercer el fem per l'esquerra via FIESTA VIKINGA. Un cop al cim la primera intenció era rapelar i fer un altre via però ja toca el sol, decidim seguir un llarg més passant a la paret, pas delicat al buit i sortida exigent en V+ mantingut a equipar marca Marmolejo. En resum una bona combinació recomanable.

Per Isabel Notivoli, Joan Asín.

Combinació de vies.

Equipament: totalment equipades els llargs del PURO, el darrer llarg a equipar.

Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins el C1, tascons.

Dificultat: V el puro, V+ la sortida.

Orientació: oest.

Aproximació: hem d'aparcar al pont abans d'entrar a la carretera què porta a la Central elèctrica. Seguim la carretera i a l'alçada del Puro un corriol ens porta a peu de via.

Descens: Del Puro amb ràpel, de la R4 caminant , pugem per un corriol fins el camí què seguim cap a l'est i ens retorna a la carretera passant per unes passaleles.

Primer llarg, comença per una placa i seguim per un díedre, mantingut en el V grau amb passatges atlètics. Hi ha una R inter-mitja, millor fer-lo en un llarg.

Segon llarg, sortim a la dreta i pugem per un esperó fins a la R2 Savina, IV.

Tercer llarg, sortim en tendència a l'esquerra per placa i passem a l'esquerra d'una gran llastra, seguim per l'esquerra  de l'esperó  i per placa fins el cim del Puro. V.

Del cim desgrimpem uns metres i fem un pas al buit per agafar la paret, podem posar un totem verd, pugem uns metres fins a un parabolt om comença una estreta fissura per on pugem, entren peces petites i algun tascó, al final trobem un pont de roca, tram mantingut en el V+, uns passatges de V ens deixen a la R4.

FOTOS JORDI VIDAL

Si aneu al Sabardó, a la via Rupi-Garreta, aneu amb compte en el 1r llarg. Entre el primer parabolt i el segon hi ha un gendarme, la roca de dalt del gendarme està desenganxada (no la vam tirar perquè havia gent a sota). Es una situació perillosa, si cau el primer va al terra i el bloc a la reunió de peu de via. I el bloc d'entrada no sembla que estigui per caure i vas confiat

soc jo ha dit...

Bones, respecte a la integral al Puro de Camarasa, diria que el tram que indiqueu que és de la JOPUMA, correspon a la normal del Puro.