divendres, 16 de juny del 2023

Via EL TEMPLO DE LOS SUEÑOS. PEÑA PREDICADERA.

14/06/23. La via "EL TEMPLO DE LOS SUEÑOS", és la via més llarga de la Predicadera. Una via exigent en dues parts diferenciades, la primera amb tres llargs de cordes verticals i mantinguts, un canvi per una plataforma dona pas a tres llargs més, variats en placa, díedre/canal, aresta. Una via totalment equipada on podem apurar l'escalada lliure segons el nostre nivell, V+/A0-Ae obligat.

Una bona via de la zona, recomanable.

Per: Isabel Notivoli, Ramir Aparisi, Joan Asín.

Primera ascensió: 2016

Per: A. Antonanzas, T. Nogués, J. Sánchez.

Equipament: Totalment equipada amb parabolts.

Material: 25 cintes exprés. Un estrep i pànic opcional.

Dificultat: 7a. Obligat V+/A0-Ae.

Orientació: sud-est.

Aproximació: Guara Vertical.  Quan arribem al torrent a peu de parets, remuntem per un camí amb fites i agafem el primer trencall a l'esquerra què ens porta a peu de via. 30/45 minuts.

Descens: de la R7 baixem un primer ressalt (corda fixa)  i seguim fites direcció nord a buscar la via normal per on baixem, tot fitat. 1h.

Primer llarg, per placa de roca vermella amb textura un pel polida, escalada vertical i atlètica, pugem fins a sota d'uns desploms i flanquegem a la dreta fins a una cova on trobem la R1. 25m.

Segon llarg, sortim a la dreta per una placa desplomada (V+/A0) i flanquegem a l'esquerra a buscar un esperó per on pugem en escalada lliure què va guanyant verticalitat on ja seguim en V+/A0 fins a la R2. 40m.  Hi ha alguna xapa què allunya una baga pànic pot anar bé.

Tercer llarg, sortim per un esperó a l'esquerra què és deixa fer en lliure V+/6a fins a sota d'un desplom on hem d'anar a buscar un parabolt a la dreta amb xapatge difícil, pas molt llarg. Després seguim per l'esperó en V+/A0, fins a la R3. Un estrep o pas de baga pot anar bé.

Quart llarg, trobem un ressalt de III grau i seguim per una plataforma caminant i anem a la dreta de l'esperó què tenim al davant, l'arribada a la R4 és en flanqueig passos de III. R4. 55m.

Cinquè llarg, per placa a la dreta on trobem ressalts, llarg mantingut en el V grau. R5. 25m.

Sisè llarg, sortim a la dreta amb un pas curiós per entrar a la canal/díedre per on pugem, llarg mantingut en el V/V+. R6. 30m.

Setè llarg, pugem un ressalt i seguim per una aèria aresta fins a la R7. 20m.