divendres, 9 de juny del 2023

Via AUGUSTA. PARET DEL PONT. SANT LLORENÇ DE MONTGAI.

7/06/23. Després de fer la via DE l'AMADEU, anem a fer la via AUGUSTA, què comença a mitja paret. Aquesta via s'accedeix des del coll entre dues puntes de la Paret del Pont, baixant per una canal equipada amb cadena. Una via per a combinar amb un altre. El més normal és fer la via de l'Amadeu, un altre opció és fer alguna via de la Paret del Pont què porti al cim i de baixada fer-la. Un altre opció és fer la via Haber-la Aila fins a la R4 i sortir per la via Augusta.

La via té tres llargs de corda amb un primer molt bo, vertical i mantingut què per si sol ja justifica fer-la.

Una via per a combinar amb un altre.

Per: Isabel Notivoli, Felip Linares, Joan Asín.

Primera ascensió: 03/2023

Per: A. Ribes, L. Olondríz, A. Sans, J. Godoy, J.M. Escart.

Equipament: Totalment equipada amb químics, parabolts.

Dificultat: 6a+. Obligat V+/A0.

Orientació: est.

Roca: Conglomerat.

Aproximació: Des del coll entre dues puntes de la Paret del Pont per una canal equipada amb cadena.També podem accedir per la via Haber-la Aila o de l'Amadeu.

Descens: de la darrera reunió baixem per la carena fins al coll on trobem el camí de baixada de la via normal.

Primer llarg, vertical i mantingut, pugem un primer ressalt, passatges atlètics (V+), seguim per terreny més fàcil fins el segon ressalt, passatge atlètic i flanqueig a la dreta seguim una desplom (6a/V+), fins a l'esperó de la dreta on pugem directament. Dos trams atlètics i un pel desplomat(V+/6a) donen pas a uns passatges de placa (6a+) per acabar amb uns passatges d'esperó (V+). A sortit amb algun descans, V+/A0 obligat. R1 30m, coincideix amb la R4 de la via de l'Amaeu.

Segon llarg, flanqueig caminant fins el següent ressalt/agulla, passatge vertical, amb roca a controlar, V+/6a, (A0)., trobem una R opcional, flanqueig a la dreta fins a l'esperó per on pugem fins a la R2. Portar cintes llargues sinó fem la R opcional, per evitar fregament.

Tercer llarg, de tràmit, sortim caminant a buscar el darrer ressalt/agulla, placa de IV grau, roca a controlar.