dilluns, 21 d’octubre del 2024

Pic KOUAOUCH 2592m. TREKKING MASSÍS DEL SAGHRO. ANTI ATLAS-MARROC.

12/10/24. El trekking del M'GOUN acaba al final de les gorges en un poblat on arriba una pista. Després de dinar sortim cap el Massís Volcànic del Saghro. Passem per DADES i fem una parada per a comprar menjar i fem un vol. Al vespre arribem al Campament on comença el Trekking.

El massís volcànic del Saghro, està a l'ANTI ATLAS, un paisatge  diferent més àrid amb terreny volcànic on trobarem moltes cingleres i agulles, de poca altura, tot un delit per vista. L'any 2001 el CE Bages, van fer-hi una visita i varen obrir algunes vies, però la roca sembla què no és agraïda per a l'escalada.

13/10/24. Jornada tranquila. Comencem seguint una pista i aviat és transforma en camí què és va buscant pas. El camí va pujant i abans d'arribar aun coll, fem una parada per dinar. Seguim fins el coll i baixem fins a Almo on hi ha un assentament de cases per a nòmades. El temps ha canviat i a la nit hem tingut una gran tempesta què ens doblegat alguna tenda, però què s'ha pogut solucionar per sort. La "nitdelloro".

Recorregut 9,2 Km, desnivell positiu 700m, desnivell negatiu 200m.

14/10/24. Després d'esmorzar comencem l'ascensió al cim de KOUAOUCH 2592m, segon cim del Massís del Saghro, amb bones vistes de 360º sobre el massís. Comencem el descens , passant entre mig de cingleres amb formacions rocoses espectacular, on la mirada d'escalador és per veien línies..... Baixem fins a un pla on dinem i seguim, remuntant i baixant les cingleres donen pas a grups d'Agulles. Un paisatge espectacular. Arribem a Tiblah un altre zona de cases d'assentaments nòmades.

El temps no va a millor i a l'hora de sopar ha caigut un altre gran tempesta què per sort no ha continuat per la nit.

Recorregut: 16,82 km.

15/10/24. Darrer dia, sortim del campament i seguim camins passant entre grups d'agulles, segueix l'espectacle.