dilluns, 4 de juliol del 2011

PIC DE MONTURULL 2761m, ANDORRA

2-3/07/11. El Pic de Monturull per Andorra presenta un interessant i llarg itinerari amb un desnivell de 1500m. Dissabte a la tarda després d'un bon dinar arranquem a 1240m aproximadament. Pugem per un camí empedrat direcció a la vall de Madriu fins a una alçada de 1470m on trobem unes edificacions (Entremesaigües). Agafem un camí que surt a la dreta i passa el torrent per un pont seguint el torrent de Perafita. El camí guanya desnivell sense cap descans, amb un pendent constant que ens porta fins el Refugi Perafita a 2200m.  Fins aquí anem seguint senyals blanques i vermelles (GR). La vall s'obre, amb força bestia pasturant, cavalls i baques. D'en front del Ref hem de girar al sud seguint marques grogues i vermelles que en flanqueig ens portem al Estany de la Nou.  Amb pujades i baixades assolim la vall de Claror on trobem a la dreta el Refugi de Claror a 2200m amb una capacitat d'unes 20 places. Aquesta nit però serem uns quants més, esta força concorregut.
Amb les primeres llums ens aixequem uns núvols prims ens recordem que les previsions no son gaire bones per avui. Sortim pel darrera del Refugi i seguim les marques grogues i vermelles que ens portem fins el port negre d'Urgell, el paisatge canvia i és més àrid i força pedregós. Des del coll pugem al cim Negre d'Urgell 2700m que tenim a l'esquerra. Quan arribem al cim el vent bufa fort i els núvols s'han tornat més negres, uns moments de dubtes silenciosos i seguim per una agradable carena fins el Pic de Monturull, on tenim el temps just de tapar-se i fer les fotos de rigor amb la companyia de les gotes que comencen a caure. Per sort no va a més, el dia anirà millorant. El cim és un bon mirador amb la serra del Cadí enfront.
En quant a horaris nosaltres hem estat, unes tres hores i mitja o quatre (1000m desnivell) fins el Ref. Claror i una hora i mitja del Refugi al cim del Monturull (500m de desnivell). La tornada l'hem fet pel mateix camí.
Per Montse Pueyo, Ramón Samarra, Pep García i Joan Asín.

itinerari seguit

comença l'excursió

pujant per la vall de Madriu agafem a la dreta el camí del torrent de Perafita

el torrent baixa amb força i ens regala aquest espectacle

una parada per beure d'una original font

el bosc sembla obrir-se

darrers pendents abans d'arribar al refugi Perafita

el refugi Perafita amb les pastures

llac de la Nou

refugi Claror 20 places

seguint el camí cap el port negre d'Urgell

el paisatge és va tornant àrid

arribant al coll

pujant al Pic Negre d'Urgell

cim del Pic Negre

una ampla carena porta al Pic de Monturull

cim de Monturull amb les primeres gotes

els quatre al cim ben tapats

Una excursió ben distreta i amena, aquestes contrades són per perdre-s'hi de maques com son!!
Bon reportatge gràfic.

Jaume si val la pena de perdre-s'hi per aquest racó.

No hi he pujat mai a aquests cims del nord de la Cerdanya per aquest vessant, m'has donat una bona idea! Es veu llarg però bonic.

Joan és una excursió molt recomenable