dijous, 5 de gener del 2017

MONTSERRAT. SERRAT DE LES GARRIGOSES. Via DELS 172 ANYS.

4/01/17. La via 172 anys, és una via què s’endinsa a les entranyes del Serrat de les Garrigoses, buscant-se pas entre canals i ressalts què ens depararà sens dubte un dia d’aventura al estil senglar. Arribar a peu de via ja ens farà entrar en matèria, pugem per les escales què porten a la Cova del Sanitre, quan girà a la dreta agafem un corriol cap a l’esquerra per la base de la paret, quan el camí baixa per una canal, veurem un fletxa pintada (vermella) a la paret de la dreta, la seguim i baixem al torrent, seguim més senyals fins a peu de via 1 espit.

Primera ascensió: 1997
Per: Ramón Majó, Joan Frontera, Francesc García.
Equipament: pràcticament equipad amb espits i pitons.
Material: 8 cintes exprés, joc de friends fins Camalot 1,tascons, bagues per savines.
Dificultat: V+. V obligat.

Primer llarg, pugem per una placa fins un ressalt (espit) passatge difícil V+ (A0), seguim per terreny més amable fins a trobar la R1.
Segon llarg, seguim per una fissura díedre i sortim a l’esquerra fins a la R2.
Tercer llarg, sortim a l’esquerra superant un ressalt, després per terreny fàcil anem en flanqueig cap a la dreta (fletxa vermerra) fins a la R3 al peu d’una gran placa.
Quart llarg, és el millor de la via, comencem per una canal díedre per passar a la placa de l’esquerra  i seguir després directament fins a la R4 en un collet, llarg mantingut en el V grau.
De la R4 seguim per la carena caminant fins el peu d’uns espreons.
Cinquè llarg, seguim directament per l’esperó fins a sota d’un desplom on trobem la R5.
Sisè llarg, sortim a l’esquerra, per accedir a la canal díedre per on pugem, primer per xemeneia herbosa i després per placa fins a la R6.
De la R6 haurem de caminar fins a la base d’un darrer ressalt.
Setè llarg, pugem directament per la placa, roca a controlar, un cop superat podem muntar reunió en un burí a la carena.
Vuitè llarg, seguim grimpant per la carena fins a la carena cimera.

Descens, un cop a la carena seguim un camí  cap a l’esquerra a buscar el camí de les Bateries i drecera de Frai Garí, què ens retornarà a l’aparcament.

Per: Ramón Prades, Armando Cobo, Antonio Gómez, Joan Asín.

setè llarg
Ramón i Armando a la R 6

Una via curiosa si mes no ! fa anys hi vaig anar i ens vam perdre entre trams d'enllaç, no fa massa hi vam tornar i ja a l'inici no ens va fer el pes i vam marxar, potser caldrà donar-li una altra oportunitat.

Si Jaume dona-li un altre oportunitat, una via curiosa, jo ja l'havia fet quan la van obrir, aquest cop m'ha agradat més que l'altre vegada, aixó si terreny d'aventura, el quart llarg és molt bo.