dimecres, 8 de febrer del 2017

LA CORRIU. GUIXERS. Via "ESTIC ATONTAT"

7/02/17.  El 15 de novembre amb el Remi vam començar un nou projecte, pensàvem enllestir-lo en el dia però el primer llarg és va resistir, conglomerat Solsonès què demanava atenció i paciència, un anar fent poc a poc. En Remi va estar-hi unes cinc hores. Mig gelat vaig fer el llarg fins a la R1, encarà vam tenir temps de començar el segon llarg, amb la mateixa tònica, al segon parabolt però, vam donar per finalitzada la jornada. La intenció era tornar-hi el següent dilluns, així què vam deixar-hi material i una corda. La setmana va començar amb pluges i vam deixar-ho per l’altre setmana, en Remi fa una parada tècnica i finalment avui reprenem el projecte.

Un cop a peu de via pugem per la corda fins a la R1. Reprenem el segon llarg què és deixar fer prou bé, amb bons còdols. El tercer segueix la mateixa tònica i anem força rapit.

Aproximació:

Al Km 39 de la carretera LV4241, millor des de Sant Llorenç de Morunys (Solsona). Agafem el trencall direcció a Valls, seguim per la carretera asfaltada direcció al Santuari de la Mara de Déu de Puig Aguilar, abans d’arribar-hi agafem una pista a mà dreta (La Torre). Pista en bon estat, millor anar amb un cotxe alt. Aparquem a la Torre, casa abandonada. D’aquí seguim per la pista fins els prats superiors, on una fita ens indica el camí què puja cap a la carena i ens porta a peu del primer esperó, per on va la via Germanautes. Seguim flanquejant arran de paret fins arribar a peu de via.

Primera ascensió: 15/11/ 2016-7/02/2017
Per: Remi Brescó, Joan Asín
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 10 cintes exprés. Semàfor aliens opcional.
Dificultat: V+/A0. Algun allunyament entre parabolts ,(V+)
Roca conglomerat del Solsonès tirant a bo, sanejat què millora a mida què anem pujant. La via encara està tendra i caldrà anar-hi en compte.

Primer llarg, vertical i mantingut on cal escalar entre assegurances. 40m, 9 parabolts.
Segon llarg, sortim en flanqueig ascendent cap a la dreta , per després seguir per un esperó en tendència a l’esquerrà. 30m, 6 parabolts.
Tercer llarg, seguim directament per l’esperó amb bons còdols. 30m, 3 parabolts.
De la R3 podem arribar fins el cim de l’esperó, 20m. Per dalt és pot accedir a les altres vies de la dreta.

Descens: Per la via en tres ràpels, 30, 30 i 40m.

Atenció als primers repetidors, a la R3 ens hem deixat una baga exprés, agrairem el retorn i al ràpel de la R1 hem deixat un maillon petit, millor portar un altre més gran.

Per: Remi Brescó, Joan Asín.

obrint el primer llarg
remuntant per la corda

Felicitats per la nova via i gràcies per obrir-ne de noves.
Je tenim noves opcions a la llista i nou indret per coneixer.
Salut i a escalar

Records Joan

Com ha de ser aquesta primera tirada !! ja tinc ganes de tastar-la que es veu que ens farà treballar. Enhorabona per la via.

Parce ha dit...

Via xula, tota en lliure (màx. 6a al final del L1).

Maillon substituit i cinta recuperada (ja quedarem).

Records i fins aviat.

Parce

Ei Lluís molt bé, no t'has pogut estar, je,je. Records.

Ricard Rofes ha dit...

Ahir el Xavier de Miquel i jo mateix vam repetir la via. Ens va sortir tota en lliure encara que amb descansos a alguna xapa de la 1ª tirada.
La roca sembla la de Sant Llorenç del Munt i cau força. No sé si les repeticions de les cordades deixarà la via sanetjada.
El lloc de la Corriu ens va encantar.

Després vam fer la No Fracking del Parcerissa i vam trobar la roca molt més bona. Quina diferència en tan pocs metres.
Gràcies per obrir vies.

Ricard Rofes

Ei enhorabona per la repetició Ricard i Xavier.