dimecres, 7 de juny del 2017

RIPOLLÈS. COLL ROIG. Via MALALTS DE ROCA.

6/06/17. Tornem al Coll Roig, Parc temàtic d’escalada, la intenció era de fer dues vies però la predicció del què al migdia és taparia s’ha complert i amb una via ja hem tingut prou. Anem a la via Malalts de Roca, és la darrera oberta en aquest racó, l’itinerari és rebuscat, buscant-se pas entre zones herboses i feixes, per anar a cercar les plaques per on pujar-hi. La via no és estètica però té bons passatges i al final deixa un bon regust. La trobarem pràcticament equipada amb ponts de roca, bagues en arbres i parabolts, anirà bé portar un joc de friends per reforçar algun passatge.

Via oberta: octubre 2016.
Per: Antoni Alarcón, Joan Baraldes.
Material: 12 cintes exprés, joc de friends.
Dificultat:  6a 1 pas. Obligada V/A0.
Descens: un ràpel des de la R5 i caminant.

Primer llarg, un cop a peu de via veurem un pont de roca, el llarg és va buscant pas entre zones herboses per la placa, al mig trobarem un passatge atlètic.
Segon Llarg, sortim per uns fissura amb passatges atlètics per seguir per la placa fins a la R2.
Tercer llarg, podem fer un canvi de reunió o fer-ho seguit com hem fet nosaltres, seguim per una placa amb canalons per fer un canvi de placa a l’esquerra amb un passatge atlètic per entrar-hi.
Quart llarg, comença amb un passatge fi per agafar bones preses i fer un passatge atlètic, seguim per un díedre fins a la R4.
Cinquè llarg, fem un canvi de reunió per una feixa (20m), la via segueix per la vessanr oest del ressalt final, comença per una placa fins el ressalt final on trobem el tram més mantingut pugem per la fissura fins a la R5, el darrer passatge és el més difícil.

En resum una opció a tenir en compte, potser una de les més assequible de la zona.

Per: Xavier Castellví, Eduardo Ramos, Joan Asín.