diumenge, 28 de gener del 2018

LA MUSSARA. Via EL PREU D'UN SOMNI.

27/01/18: El divendres ha plogut de valent, teníem un pla A què el deixem per més endavant. Com a pla B surt la Mussara, avui és la primera vegada què escalarem plegats amb el Jordi Ceballos. Quan arribem a l’aparcament, el dia està rúfol ?, fem una mica de temps anant fins a peu de via (15minut), retornem i cauen unes volves de neu ?, déu n’hi do. Una estona més d’espera, seguint el radar del meteocat, i al final ens decidim, si va a més el mal temps baixem. Al final ha sortit el sol.

El primer llarg entre el temps rúfol i fred, l’hem trobat molt exigent, hem tirat d’A0 a la mínima. Després les condicions han anat millorant. Els llargs son entretingut i cal anar fent, mica en mica. Tot i ser una via curta et deixa força bé. Un nou racó interessant què no coneixíem.

Indret: La Mussara
Nom Via: El preu d’un somni.
Primera ascensió: 1985
Per: J. Gasset, M. Capdevila, J.M. Abat, F. Alegre, P. Alegre, A. Queralt.
Orientació: sud-est
Equipament: Parabolts.
Material: Friends fins el #1, tascons, estreps.
Dificultat: V+/Ae
Catalogació: ***C/S2+
Horari: 3 h.

Informació: lanochedelloro 2

Accés: Hem d’anar fins Reus  per la T11 en direcció Falset, afgafem el trencall a la dreta T 704 passant per Maspujols, Aleixar i Vilaplan. A l’entrada de Vilaplan tenim una rotonda seguim per la T 704 què puja en direcció a Albiol amb força revols fins el Km 15,5 més o menys on trobem una mena de coll amb aparcament a dreta i esquerra de la carretera.

Aproximació: A la banda esquerra seguim uns metres la carretera i trobem un GR 172 a ma esquerra (direcció a les antenes). Passem per una font i seguim el corriol de l’esquerra (camí de la cinglera) què passa pel peu de via, uns 10 metres més endavant comença una via ferrada.

Descens: Podem baixar en ràpel per la via o caminant seguim un camí direcció a l’aparcament, que ens porta al camí d’anada.

Descripció:

Primer llarg, vertical i mantingut, tenim una passatge atlètic i desplomat per accedir a una fissura què ens porta a una feixa la seguim per sota el desplom, a la dreta, fàcil fins a la R1, 20m. Trobarem parabolts però podem afegir algun flotant entre assegurances. V+/A0.
Segon llarg, sortim en Ae al principi desplomat, sortim en lliure per entrar a la R2, 15m. Ae/V.
Tercer llarg, espectacular, segueix una fissura-díedre vertical i atlètic, R3 a l’esquerra 15m. V/V+/A0.

Quart llarg, sortim a la dreta per un díedre, passatges atlètics i de col·locació, fins què desploma, a la dreta trobem uns passatges d’Ae, un cop superat tenim la R a l’esquerra, R4, 25m. V+/Ae.

Si volem baixar en ràpel un farem des de la R4, si volem fer-ho camonant (aconsellable) haurem d’anar a la dreta superant un ressalt fins el camí, el seguirem cap a l’esquerra.

Un clàssica imprescindible. Curta intensa què no et deixa indiferent. Molt fotogènica.

Per: Jordi Ceballos, Joan Asín.

impressionant peu de via
a la feixa, primer llarg