dilluns, 22 de gener del 2018

MONTSERRAT. SERRAT DELS MONJOS. Via "ÚLTIMO SUEÑO"

22/01/18: Avui quedem amb l’Antonio Iglesias, feia temps què no escalàvem plegats. Anem al Serrat del Monjos a fer la via “Último sueño”, ell no l’ha fet i jo la darrera vegada va ser el 2011. Quan re-peteges  una via tens records dispersos, avui aquesta l’hem trobat, més exigent què el records.
La via té un traçat sinuós i hem d’anar seguint-lo, tot cercant la lògica. La via està semi-equipada i cal anar posant flotants, resultant entretinguda i més exigent del què sembla a primera vista.
El dia ha estat força solejat, més d’un dia de primavera què d’hivern.
Recomanable com a via per iniciar-se a les vies d’aventura.

Indret: Montserrat, Serrat dels Monjos.
Nom Via: “Último sueño”.
Primera ascensió:1998.
Per: Joan Altamira, Marcos Gijón, Beatriz Pulido.
Roca: Conglomerat.
Orientació: sud.
Equipament: Semi equipada, amb esprits i algun pitó.
Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins el #3, tascons, bagues per savines.
Dificultat:V+.
Catalogació: ** C/S 2+.
Horari: 3 hores.
Informació:
Accés: De Collbató hem d’anar a l’aparcament del “Merendero” Coves del Salnitre.
Aproximació: Pugem fins a les coves del Salnitre i agafaem el camí en marques de GR , passem per la paret. Nom pintat a peu de via.
Descens: Hem de flanquejar cap l’oest per corriols fins arribar al torrent fondo per on baixem, trams equipats, al final un ràpel de 15/20m. On retrobem el camí de l’aproximació.

Descripció:
Primer llarg, comença per un esperó amb uns passatges fins a l’inici, quan s’ajeu anem a buscar un altre esperó a la dreta per on pugem fins a trobar la R1. 35m.
Segon llarg, sortim a l’esquerra per accedir a un díedre per on pugem, sortim a una zona ajaguda i anem a l’esquerra a buscar  una placa amb una fissura, sortim a la dreta on trobem la R2. 35m.

Tercer llarg, sortim a la dreta a buscar un díedre desplomat amb un arbre, quan el passem anem a la dreta a buscar uns fissura per on pugem. R3 a l’esquerra. 30m.

Quart llarg, pugem per un díedre i sortim a l’esquerra per una zona herbosa  i flanquegem fins a la R4. 25m.

Cinquè llarg, sortim per una bavaresa vertical i atlètica de bon fer, fins què surt a una feixa, anem a la dreta a buscar una placa ajaguda què ens porta a la R5. 20m.

Sisè llarg, sortim a l’esquerra i pugem per una fissura díedre, a l’inici trobem un passatge de V+/A0 (polit) seguim pel díedre fins què s’acaba, anem en tendència a l’esquerra a buscar  el peu d’una característica agulla (el Satèl·lit) on trobem la R6. 30m.

Aquí acaba la via, podem allargar-la seguint per la via Planetes transparents fins el cim o baixar per la feixa cap a l’oest i el torrent fondo.

Per: Antonio Iglesias, Joan Asín.