dijous, 8 de març del 2018

PIC DE LA CARBASSA 2738m. AMB ESQUÍS.

7/03/18. Aquest dimecres tenim predicció de bon temps, la nit del dimarts ha deixat una petita nevada a la Cerdanya. Quan passem el túnel del Cadi trobem un espectacle en blanc espectacular, què maca està la Cerdanya després d’una nevada. Arribem a Meranges i agafem la pista què puja a Malniu, a partir de la sortida del poble trobem neu però podem anar passant, fins el pla de Campllong on aparquem.
El dia és esplèndid però les carenes fumegen del fort vent què bufa ?. Preparem el material i comencem l’ascensió. Baixem fins el torrent i passem a l’altre costat per un pont, seguim cap el sud per pujar directament per l’espès Bosc de Sequers, mica a mica anem guanyant altura, tot cercant el passatge més adient fins què el deixem en darrera i sortim a les pales de neu superior. Pugem per l’esquerra del clot de Fontherenella fins a la carena a on esperà el fort vent i què ens acompanya fins el cim. Ens retrobem, FOTOCIM i cap a baix.
Trobem un bon descens amb neu què és deixa fer força bé, amb algun ensurt de canvi de neu, tot i així molt bona. Un altre cosa és quan arribem al bosc, on ens esperà una neu crostosa i anguniosa què hem d’anar digerint poc a poc. Hem pogut baixar amb esquís fins el cotxe.
Hem fet un desnivell de 1000m, amb un horari aproximat de 2:30 h de pujada i 1:30h de baixada.
En resum una bona jornada d’esquí de muntanya.
Per: Arnau Prades, Ramón Prades, Armando Cobo, Antonio Gómez, Joan Asín.