dijous, 15 de març del 2018

ALÒS DE BALAGUER. PIC DE CASTELLAS. Via LO GALL CAESAR INVESTIGATOR.

12/03/18. Aquet dimecres com de costum quedem amb la colla avui però s’apunta el Josep Santasusana. Anem a Alòs de Balaguer, la Isabel i l’Antonio van a la via 1 d’Octubre. Amb el Josep anem a la via Lo Gall Caesar Investigator, jo m’havia baixat del primer llarg, avui li cedeixo amablement al Josep. La via comença a la part alta de la paret així què per escalfar una mica entrem per la via Lo Nik Gall-Lastir, fins a la feixa, tres llargs totalment equipats. Seguim caminant per la feixa fins a peu de la via Lo Gall Caesar Investigator.  Aquesta via ha estat oberta per facció “GALLELITE” així què el tarannà què trobarem és d’algun parabolt, dificultat obligada, escalada vertical i matinguda, on cal escalar. No és pot assegurar a discreció amb flotant, però com diu lo “Pepet” de haver-hi lloc hi ha, cal cercar-los però. Ens ha agradat molt una bona via.

Indret: Alòs de Balaguer. Pic de Castellas.
Nom Via: LO GALL CAESAR INVESTIGADOR.
Primera ascensió: març 2016.
Per: Josep Pueyo (Pepet),Victor Sans (Salla).
Orientació: sud
Equipament: Via poc equipada. Primer llarg 1 pont de roca, 2 parabolts. Segon 3 parabolts. Tercer 1 parabolt.
Material: 10/12 cintes exprés, joc de friends de l’alien blau al Camalot 3, tascons.
Dificultat: 6a obligat. Cal buscar l’emplaçament dels flotants.
Catalogació:****C2+/S3
Horari: 2 h.

Aproximació: A la sortida d’Alòs de Balaguer, agafem la pista què va pel marge dret del riu, fins el seu final, passant per una zona de Pic-Nic. La via comença a la part alta de paret, podem pujar caminat o millor fent alguna via de la part baixa. Nosaltres hem pujat per la via Lo Nik Gall-Lastir.

Descens: Del cim fem un ràpel de 35m per la vessant oest i baixem per la canal tartera fins el riu on trobem el camí què ens retorna a l’aparcament.

Descripció:

Primer llarg, comença amb uns passatges atlètics fins el primer parabolt (V+), seguim alternant passatges atlètics i de placa, força mantingut (6a). A mida què anem pujant la dificultat baixa una mica (V+). 1 pont de roca i 2 parabolts. R1 35m.

Segon llarg, segueix la mateixa tònica amb una dificultat de V+ fins a mig llarg després baixa una mica però trobem una escalada atlètica (V). 3 parabolts. R2 30m.

Tercer llarg, sortim directament per passar a la dreta a buscar un díedre (V) què ens durà al cim (IV+). Llarg vertical amb bones preses. 1 parabolt. R3 35m.

Una molt bona via, poc equipada on haurem d’anar cercant els llocs on col·locar flotants. Mantinguda i vertical. Una via curta, intensa què no et deixa indiferent.

Per: Josep Santasusana, Joan Asín.
primer llarg Lo Nik
segon llarg Lo Nik

Lo Gall ha dit...

Quins manoletes esteu...jo quant sigui gran vui ser com tu!!! ets el meu idol.

A una cosa no es el Victor Francia es el Victor Sans...lo Salla...

Val ho canvi-ho, gràcies

Enhorabona Joan i Josep ! aquesta fa il.lusió eh? t'has buscat un company ben eixerit!!