dilluns, 7 de maig del 2018

SANT LLORENÇ DE MONTAGAI. FORMIGUERA. Vies VERD GLAS i MIGUEL ANGEL GARCÍA.

5/05/18. Aquest dissabte torna a haver-hi prediccions de mal temps, sembla què cap a Ponent aguantarà fins a la tarda, així què tornem a Sant Llorenç de Montgai, darrerament l’estem amortitzant.

Ens decidim per anar a la Formiguera a fer dues vies, la Verd Glas i la Miguel Angel García, aprofitant què ni l’Eric ni el Ramón han escalat en aquesta banda de la paret de la Formiguera.

Aquestes vies estan a la banda dreta de la paret, de l’aparcament pugem fins a les vies del tren, abans de creuar-les agafem un corriol a la dreta què ens porta a peu de la paret.

Comencem per la via Verd Glas, és tracta d’una via equipada per dalt de caire esportiu, per X. Garreta, E. Codina, el 2/10/1996.  La via és molt vertical i mantinguda, amb una dificultat obligada de V+/A0. El darrer tram del segon llarg nosaltres l’hem fet per la fissura de la dreta de les xapes. El descens el fem per la via amb un ràpel de 45m més o menys. La via està totalment equipada i només cal portar cintes exprés.

Anem a l’esquerra a buscar el peu de via Miguel Angel García, a la vertical d’un marcat sostre, amb un inici desplomat de roca vermella. Aquesta via és va obrir l’any 2012, per Juan Gutiérrez i Miguel Angel García. És una via curta, amb un itinerari ben buscat, amb una escalada variada. El primer llarg comença amb un passatge atlètic, anem a la dreta a buscar un díedre per on pugem, un cop superat anem en tendència a la dreta a buscar una placa vertical per on pugem fins a trobar la R1. El segon llarg és espectacular de flanqueig per placa, sota el sostre, amb passatges d’adherència, al final trobem els passos més difícils no obligats, un cop passat el sostres seguim per una placa vertical fins a la R2. El tercer llarg, és molt curt, però amb un primer pas què cal buscar la posició després més franc fins el cim. La via està totalment equipada i passarem amb cintes exprés. Baixem caminant, seguim per l’areta direcció oest fins trobar un corriol a la dreta amb fites, què ens porten al camí de baixada de la Formiguera, cap a l’est.

El dia ja comença a canviar i donem per acabada la jornada d’avui.

Per: Eric Promio, Ramón Prades, Joan Asín.
primer llarg Verd Glas

segon llarg Verd Glas

primer llarg Migel Angel García

Com en sabeu d'esquivar la pluja ! semblen exigents les vies, ja ho dius de caire esportiu no?
Que vagi molt be pel Marroc !

La Manel García està equipada per no patir, la Verd Glas "apreta més" son molt bones les dues no te les perdis Jaume. Gràcies a veure què podem fer en la tercera visita a les Gorges de Todra, je,je.