diumenge, 13 d’octubre del 2019

TOSSAL DE LA FEIXA. PIC DEL CONILLER. Via D'EN GUILLEM.

10/10/19. Quedem per sortir amb el Manel, què està en “mode” re-entre i anem a la via d’en Guillem al Pic de Coniller. Aquesta via és ideal per aquests cassos, o quan no tenim ganes de complicar-se. Aproximació llar-gueta, entorn tranquil, via totalment equipada i descens carenejant cap a l’oest a cercar el camí de pujada, quedant una bona jornada.

Hem coincidit amb el Joan Pera i el Pito Costa què van a la via Liebe Clàudia, i fem l’aproximació plegats anant comentant la jugada.

El peu de via és evident parabolt groc i una G picada a la roca. A partir d’aquí ja no tindrem cap problema per seguir la via, només cal seguir la línia de parabolts.
La dificultat de la via és al gust apurant més o menys el lliure així com xapar totes les xapes o no.

Comença el Manel així faré de primer els llargs què no vaig fer l’any 2008 quan la vaig fer per primera vegada.

Quan hem arribat al cim al final hem decidit baixar caminant seguint l’aresta cap l’oest, també és pot baixa en ràpel per la via Liebe Claudia.

En resum una bona i tranquil·la jornada.

Per: Manel Benavent, Joan Asín.

Primera ascensió: 3/02/2008
Per: G. Arias, I. Escartín, O. Bel, X. Amill.
Equipament: Totalment equipada amb parabolts.
Material: 20 cintes exprés, si volen xapar-ho tot.
Dificultat: V/Ae
Orientació: sud.

Aproximació: Des de Coll de Nargó,  agafem el trencall direcció a Isona i Coll de Boixols, (L.511), a uns 3 km i just travessar el pont , abans d’entrar a un estrets, trobem una pista asfaltada a la dreta, amb un cartell indicador Sallent 8 km, a 2,7 km, desprès de passar per Sta. Eulària, trobem una pista de terra a la nostre dreta, tot just en un canvi de rasant abans de canviar de  vessant en una corbà tancada, aquí podem aparcar el cotxe, si anem amb tot terreny podrem pujar per la pista fins a un prat. Del prat agafem un camí molt ben trobat, amb fites  i marques vermelles que van buscant el pas per dos ressalts de roca. El seguim fins a la part superior on ja tenim les parets a prop, aquí trobem unes fites i marques grogues que van cap a la dreta tot flanquejant fins a les paret.

Descens: En tres ràpels per la via Nil (Liebe Claudia) o caminant seguim l’aresta cap a l’oest fins a trobar una canal (fita) per on baixem a trobar el camí de pujada.

Sempre és agradable escalar al Pic de Coniller ! com ho és acompanyar els amics.