dimecres, 29 de juliol del 2020

PIC D'ESTRÉMÈRE 2135m. Via PIRINEOS CON FRONTERA.

29/07/20. Deixem Ansó i marxem cap a Sallent de Gallego. Avui anem al Portalet a la via Pirineos con Frontera, al Pic de Estrémère, una via de factoria “Sendero Límite”. La via està totalment equipada, nosaltres no hem afegit res, però va bé portar una “tramposa” per algun pas llarg, encara què han deixat alguna baga. Avui fa més fresca i bufa vent, fem la via amb un forro prim, cosa què agraïm després de la calor què vam passar a Ansó.

La via segueix un marcat esperó, els dos primers llargs guanya un Agulla i després ja per esperó fins a una zona herbosa què travessem per anar a buscar el darrer llarg per placa. Una via orientada a l’oest què podem fer pràcticament a l’ombra. La via comença a prop de l’Agulla del Portalet, on no han parat d’haver-hi cordades en tot el dia un no parar. Nosaltres però hem estat sols a la via.

Per: Remi Brescó, Joan Asín.

Primera ascensió: 2009

Per: Julio Benedé, Luis Royo, Carlos Budría.

Equipament: Totalment equipada.

Material: 12 cintes exprés, estrep, algun friend opcional.

Orientació: oest.

Roca: Calcari-esquits.

Aproximació: Del Coll del Portalet ja veiem la paret i l’agulla. Al darrera de les edificacions hem d’anar a buscar un camí a l’esquerra què puja per un esperó. Seguim el camí fins estar a l’alçada de l’agulla. Abans d’arribar a l’Agulle, anem a l’esquerra a buscar l’esperó. La via comença al punt més baix de l’esperó. 30 minuts.

Descens: Del final de la via seguim uns metres la carena fins el cim. Seguim un camí amb fites passant coll amb l’Agulla del Portalet i què ens porta fins el coll del Portalet. 45 minuts.

Primer llarg, comença per uns passatges en placa i després amb uns passos d’Ae.

Segon llarg, passatge vertical per díedre desplomat i sortida a una zona més ajaguada fins el cim de la primera agulla. Fem un canvi de reunió.

Tercer llarg, sortim per una un mur vertical difícil (pas Ae), després per un esperó fins a la R3

Quart llarg, de tràmit per una aresta herbosa amb algun ressalt.

Cinquè llarg, sortim en flanqueig a l’esquerra seguint unes betes rocoses què ens porten a sota d’un desplom què superem directament (pas A0)

Sisè llarg, comencem per una placa “fina” què va guanyant verticalitat, seguim directament amb escalada combinada Ae/V+ fins a la R6.

Setè llarg, sortida amb passatges atlètics, nosaltres hem anat per la dreta, també és pot anar per l’esquerra, després per terrenys més fàcil fis a la R7.

Vuitè llarg, sortim per un díedre desplomat amb bones preses (passatges atlètics), després seguim per un esperó més fàcil.

Novè llarg, seguim per unes rampes herboses fins a la R9.

Desè llarg, aquest llarg és millor partir-lo en dos, nosaltres hem seguit per la canal amb ressalt fins el coll amb d’una agulla (aquí es pot fer R). Passem a la dreta a buscar la placa per on pugem fins a la R10.