dijous, 16 de juliol del 2020

AGULLA DEL PORTALET. Via ESCALADA PIRINAICA.

13/07/20. Amb el Felip quedem per anar tres dies a Pirineus, teníem previst anar a la zona de Colomines però la meteo adversa ens fa desistir. Sembla què per Aragó la cosa estarà millor i cap allà què marxem. A migdia ja estem a Sallent de Gallego, mengem una mica i anem cap el coll del Portalet.
L’Agulla del Portalet té una via de la factoria “Sendero Límite” amb el seu tarannà de via equipada, amb quatre llargs de corda més un de tràmit per l’aresta fàcil.
Cal destacar un primer llarg tècnic de placa  mantinguda, el tercer amb un inici vertical i el quart per un díedre mantingut .
Quan arribem al cim la boira ens envolta, per sort el camí ben fresat des del coll ens retorna sense problemes al Portalet.

Via Recomanable per una tarda o matí.

Primera ascenció: 2009
Per: Julio Benedé, Luis Royo.
Equipament: equipada con parabolts.
Material: 11 cintes exprés.
Dificultat: V+.
Orientació: oest.
Aproximació:  Del Coll del Portalet ja veiem l’agulla. Al darrera de les edificacions hem d’anar a buscar un camí a l’esquerra què puja per un esperó. Seguim el camí fins estar a l’alçada de l’agulla. Pugem directament tram de tartera. La via comença al punt més baix. 30 minuts.

Descens: Del final de la via seguim la carena fins el coll on trobem un camí què seguim a la dreta què ens retorna al Portalet. 30 minuts.

Primer llarg, segueix una placa mantinguda on cal anar cercant el passatge, un passatge de díedre ens deixa a la R1. Placa tècnica.

Segon llarg, sortim per uns passatges verticals per un esperó i seguim en flanqueig més fàcil fins el peu d’un esperó.

Tercer llarg llarg, sortim amb passatge atlètic i després continuem per una zona de grades amb ressalts verticals.

Quart llarg, per díedre atlètic i mantingut.

Cinquè llarg, fàcil per l’aresta aèria

Per: Felip Linares, Joan Asín.