divendres, 24 de juliol del 2020

MONTSERRAT. TRIÓ OEST DELS POLLEGONS. Via MARES DEL SUR.

22/07/20. A Montserrat a l’estiu cal cercar l’ombra, avui ens decidim per repetir la via “Mares del Sur” al trió oest dels Pollegons. La via està a l’ombra fins al migdia, a nosaltres ens ha agafat al darrer llarg.
La via té un recorregut per plaques on va navegant per assolir el peu d’un marcar esperó (objectiu) per on hi puja. Les assegurances allarguen, escalada amb D.O. Montserrat, podrem amb habilitat afegir-hi algun friend. Els millors llargs son el primer i els dos de l’esperó. La via és pot rapelar des de la R6, nosaltres hem preferit arribar al cim, grimpada uns darrera agulla i baixar caminant per la canal del Pollegons de la Vinya Nova.
Via d’un cert caire d’aventura Montserratina.

Primera ascensió: 2001
Per: Josep Escofet, Josep Maria Esquirol, Jean Charles Peña.
Equipament: Parabolts.
Material: joc de friends fins #3, 12 cintes exprés.
Orientació: oest
Roca: Conglomerat.

Aproximació: de la Vinya Nova, agafem el camí del torrent del Pont, a l’alçada del Trió del Pollegó oest, vertical aresta Ribas, deixem el camí i pugem per un corriol fins el peu de l’Aresta seguim flanquejant a l’esquerra fins a trobar el peu de via.

Descens: En ràpel per la via des de la R6 . Si volem baixar caminant haurem de grimpar la següent agulla i seguir l’aresta, fites, fins el coll amb la canal dels Pollegons de la Vinya nova per on baixem, trams verticals de pedra solta on cal anar d’arbre a arbre.

Primer llarg, pugem per una gran placa seguint una marcada fissura al final anem a la dreta i superem un desplom V+/Ae (6a).

Segon llarg, sortim per un díedre i després anem a l’esquerra per un canal bruta fins a la R2.

Tercer llarg, seguint en bavaresa una llastra (roca a controlar) a equipar, un cop la deixem anem en tendència a la dret per placa fins a la R3.

Quart llarg, sortim a la dreta pugem per un díedre i seguim en tendència a la dreta per placa fins a superar la vertical de l’esperó, pugem per la placa i flanquegem a lésquerra a buscar la R4 al mig de l’esperó.

Cinquè llarg, segueix el vertical esperó amb assegurances distants, podem posar-hi algun friend petit. Llarg de 50m.

Sisè llarg, seguim l’esperó amb grau més amable fins a trobar la R6, des d’on podem iniciar els ràpels, si volem baixar rapelant per la via.

Setè llarg, grimpada fàcil de la següent agulla des d’on podrem seguir la carena per baixar caminant.
Per: Isabel Notivoli, Antonio Gómez, Joan Asín.