diumenge, 28 d’agost del 2011

MIRADOR DE SANT JOAN, VIA INTEGRAL D'EN PITU I LA NÚRIA

24/08/11. Avui ens trobem amb l'Antoni per anar a Montserrat, com segueix el calor i la mandra li proposo d'anar a la nova via del Mirador de Sant Joan, equipada per en Guillem Arias. La via va paral·lela a la integral Josep Barberà i Suqué per la seva esquerra, mirant la paret.

L'aproximació l'hem fet amb el funicular de Sant Joan molt ben acompanyats de turistes. De l'estació superior anem a buscar el camí que baixa al Clot de la Mònica des de Sant Joan, marques blaves. Baixem una bona estona fins a trobar un corriol amb una fita que el seguim fins arribar a peu de paret. La via comença més a l'esquerra, només cal buscar la línia de parabolts grocs, " made in Guillem". Informació de la primera integral al bloc El col·leccionista de vies, d'en Joan Prunera.

La via està totalment equipada amb parabolts pintats de groc, amb una dificultat obligada de IV/A1, però on podrem forçar al gust i possibilitats. Cal portar unes 17/18 cintes si volem utilitzar totes les assegurances i un estrep opcional.
El primer llarg va per una placa ajaguda en tendència a l'esquerra, on trobarem dos ressalts més verticals.
El segon llarg presenta una placa un pel desplomada amb preses però cal tibar molt , el passem amb A0, després la placa per verticalitat i les preses son més agraides.
El tercer llarg és de tràmit,  una rampa ajaguda ens porta al cim de la primera agulla des d'on fem un canvi de reunió al peu de la segona agulla.
El quart llarg va a buscar l'aresta passant, però, per una placa que sona malament, millor superar-la per la dreta i anar a buscar el parabolt després a l'esquerra. Seguim per l'esperó fins un altre llastre abans d'entrar a la reunió que passem per l'esquerra i després a la dreta entrant a la reunió.
El cinquè llarg, és veu molt vertical però les preses aquí son més agraïdes per a forçar en lliure, que ens surt amb algun A0. Superat el ressalt després la placa va perdent verticalitat fins arribar al cim on trobem la reunió.
El descens el fem pel darrera seguint un caminet que ens porta al camí del Funicular de Sant Joan.
Per Antoni Gómez i Joan Asín

al primer llarg

començant la placa desplomada

a l'aresta del tercer llarg

l'Antoni a la placa sospitosa del quart llarg

superant el tram vertical del cinquè llarg

al cim

Ei Joan,

Jo hi volia anar el dissabte, però hi havia tanta gent amb la mateixa idea que finalment vaig fer una via, també nova del Guillem, a la Cara de Mico, al costat de l'Aresta Sampietro, que és força bonica.

Llorenç ha dit...

sembla una bona activitat per a un matí i dinar a casa amb familia un diumenge no? je je je!!

Joan nosaltres la vam fer el dimecres al matí sols je,je.
Llorenç exactament una via sense problemes i després la paella je,je.

Veig que has tornat a les tardes Montserratines, aquesta via és ben noveta no ?

Jaume es de primers d'agost.Vam anar-hi pel matí que es cara oest,encara estem de vacances.

lete ha dit...

Jo crec que hauriem de posar fre a les obertures de vies en aquest sector. Hi ha de haber llocs per a estar en silenci amb la natura, per escalar i per que els altres habitants de la muntanya visquin en pau. Actualment hi ha una saturació de vies sense sentit que no responen a res més que al ego del seus aperturistes. No fen bé donan-les publicitat en blocs tant interesants com aquest vostre. Hauriem de aturar tant desproposit a gorros i en aquest sector. Felicitats per el bloc qoe té informació molt interesant.

Lete, puc estar d'acord amb el que penses però en el bloc publico les activitats que faig, a vegades son coses rebuscades i altres de més populars.No és la intenció de donar publicitat. Gràcies

lete ha dit...

Disculpa crec que m'he excedit publicant en el teu bloc un comentari tant personal.
Gracies per el teu treball, segueixo el teu bloc amb molt d' interes. Records