divendres, 19 de gener del 2018

SANT LLORENÇ DE MONTGAI. PARET DE L'OS. Via ECLIPSE variant BOIRA.

18/01/18: Avui ens hem ajuntat 5, anem cap a Sant Llorenç de Montgai, bon lloc per refugiar-se els dies freds d’hivern. Quan arribem hi ha un núvol a sobre, però al llarg del dia s’ha anat esvaint deixant pas al sol. De les moltes propostes què portem al final ens decidim, la Isabel, el Manel i el Toti opten per anar a la Formiguera i amb el Josep anem a la via Eclipse variant Boira. Buscant informació surt la ressenya del Luichy, què la deixa força bé, així què estava en les pendents i vés per on avui les circumstàncies quadren.
La via comença al mateix lloc què la clàssica Isaac Gabriel, però surt a l’esquerra a buscar un marcat díedre, per després  seguir d’una forma directa per plaques fins el cim. De fet aquesta variant, en sembla què, només coincideix en el primer llarg i el darrer tram de la segona, la resta va per on més tira.
Una via exigent vertical i mantinguda. Recomanable.
Un cop hem acabat ens retrobem els cinc i anem directa a fer la cervesa i a comentar la jugada.

Indret: Sant Llorenç de Montgai. Paret de l’Os.
Nom Via: Eclipse variant Boira
Primera ascensió: 25/06/1982.
Per: J. Masana, J.M. Guerris, M. Navarro, S. Llusera.
Variant Boira, reequipada amb parabolts, pujant per plaques més directes.
Per: Josep i Jaume Masana, Josep Pueyo.
Orientació:Sud.
Equipament: totalment equipada amb parabolts i un pitó.
Material: 14 cintes exprés, opcional si anem en versió V+/Ae estrep, semàfor aliens i Friends fins a #2.
Dificultat: en lliure 7a. Obligat V+/A1.
Catalogació:****S2.
Horari: 3 hores.
Informació: Ressenya Luichy
Aproximació: des de la mateixa carretera.
Descens: Caminant, corriol amb fites primer baixa per la vessant nord i després va en direcció est. 30 minuts.

Descripció:
Primer llarg, comencem per una placa i anem en tendència a l’esquerra a buscar un díedre desplomat, passos Ae, sortim a un placa-díedre ajagut i seguim a l’esquerra amb uns passatges atlètics per sota d’un sostret. Seguim per unes plaques fins a la R1, 45m.
Segon llarg, sortim per uns placa de roca vermella equipada amb parabolts Ae o 7a, un cop superat aquest tram seguim per plaques, fins a un díedre desplomat sota d’un sostret, què passem en bavaresa, primer capa la dreta i després en flanqueig a l’esquerra, tram molt atlètic. R2, 40m.
Tercer llarg, totalment de placa vertical, amb forats, anirem seguim els parabolts nosaltres la fem en V+/Ae, hi ha una passatge al mig què allarga, tramposa llarga pot ajudar.R3 35m.
Quart llarg, sortim a la dreta a buscar un díedre per on pugem, seguim per placa ajaguda i fàcil fins a la R4 25m.

Una via força vertical i mantinguda, equipada per no patir, la podem fer en lliure 7a o en versió V+/A1. Roca molt bona.

Per: Josep Estruch, Joan Asín.
placa total al tercer llarg
aribant a la R4

FOTOCERVESA

Bona via Joan i companyia! el grau fa por, però veïent que es pot fer amb ajudes me l'apunto.

Si què fa por el grau, però el Luichy ja posava què és podia fer en versió V+/Ae