diumenge, 4 de febrer del 2018

SANT LLORENÇ DE MONTGAI. BARRANC FONDO. Vies PAQUI CASTELLÀ i EL PETA.

3/02/18. Avui quedem amb el Josep per anar al Barranc Fondo a Sant Llorenç de Montgai, un racó nou per a mi què ja tenia ganes de fer-hi una visita. L’idea és fer dues vies de la factoria Juan Gutiérrez. Arribem a Sant Llorenç de Montgai amb la temperatura baixa, preparem el material sense presses i comencem l’aproximació, agafem el camí de la Formiguera  i flanquegem tota la paret direcció a l’oest, el camí baixa fins el fons del barranc, trobem algun tram equipat, el camí està senyalitzat accés a la ferrada “Cagate Lorito”.  Passem pel peu de via, abans d’arribar a la Ferrada. Comencem per la via Paqui Castellà què ja hi toca el sol, ara la temperatura ja és bona. Quan estem fent el darrer llarg sentim soroll pel cim i apareix el Juan Gutiérrez, què esta obrir/equipant una nova línia (imparable aquest home). Rapelem per la via i anem a la via El Peta, aquesta està semi equipada i cal completar l’equipament amb flotants, nosaltres no portàvem el #3 i no ens ha fet falta, però si el portes el poses al darrer llarg. D’aquesta via és pot baixar caminat, nosaltres hem anat a buscar la via Paqui Castellà i hem tornat a rapelar. Una bona combinació de vies què ens han deixat satisfets, recomanables en el seu estil.

Per: Josep Estruch, Joan Asín.

Indret: Sant Llorenç de Montgai. Barranc Fondo.
Nom Via: Paqui Castella.
Primera ascensió: 21/02/2015
Per: Miguel Angel García, Juan Gutiérrez.
Orientació: sud
Equipament: Parabolts.
Material: 10 cintes exprés.
Dificultat: 6a. Obligat V+/A0
Catalogació: ***S1+

Primer llarg, per placa atlètica amb dos desploms on cal trobar el passatge, (possible A0).
Segon llarg, curt per placa primer amb uns passatges atlètics i després en adherència, trobem un desplom, passatge molt difícil en adherència, (possible A0).
Tercer llarg, sortim per un díedre i flanquegem a l’esquerra per placa fins a una fissura desplomada, passatge atlètic, després  fàcils fins a la R3.
La via és rapelable.
ressenya Juan Gutiérraez
tercer llarg, el Juan Gutiérrez baixant.
tercer llarg,  foto Juan Gutiérrez.

Indret: Sant Llorenç de Montgai. Barranc Fondo.
Nom Via: El Peta.
Primera ascensió: 3/01/2015
Per:  Juan Gutiérrez.
Orientació: sud
Equipament: Parabolts.
Material: 10 cintes exprés, joc de friends fins el #3, tascons.
Dificultat: 6a. Obligat V+/A0
Catalogació: ***C/S2

Primer llarg, comencem amb uns passatges d’Ae, un pas llarg (tramposa útil) després sortim i entrem a un encastament, el seguim fins uns passatges en placa de flanqueig a l’esquerra. Passatge atlètic per entrar a la R1.
Segon llarg, flanqueig a l’esquerra a buscar una llastra on pugem en bavaresa (atlètic), després en díedre a equipar, micro friends, nosaltres hem posat un tascó petit, entrada estranya a la dreta per terreny herbós. Llarg curt però intens.
Tercer llarg, seguim per un díedre, passatge atlètic de mala col·locació, després seguim per terreny més amable fins a la R3, sense anelles per rapelar.
D’aquesta via podem baixar caminant cap l’est, o rapelar per la via Paqui Castellà.

ressenya Juan Gutiérrez

Jo de moment les apunto, no sé quan podré anar a escalar. Si tot va bé, a finals de tardopr, espero. Enhorabona companys

Ei!! Mingo el Jaume ja em va dir què tornaries a passar pel "mecànic", ànims a veure si aquesta és la definitiva. Una abraçada.

Bona feina! es veuen divertides, sobretot el Peta, quines bavareses invertides es veuen.
Com esquives el fred Joan !

Jaume dues bones propostes de fàcil combinar. Apuntuales je,je.