divendres, 13 d’abril del 2018

ABELLA DE LA CONCA. Via PANTERA ROSA.

12/014/18: Feia dies què no escalava amb el Manel i avui hem coincidit, ell està en fase de recuperació. Com no ens volem complicar anem a fer la via Pantera Rosa a Abella de la Conca.
La predicció era bona però les boires ens acompanyen tot el camí. Quan passem el Port de Comiol, amb restes de neu d’ahir,  sembla què a Abella tindrem sort i així ha sigut, primer una mica de boira però després un bon sol.
La via com les seves veïnes, Llaç Groc i Malalts de Roca, segueix aquesta zona ajaguda amb ressalts i feixes herboses, cercant els trams més escalables. Aquesta via acaba a la R5, podem rapelar i tornar a fer un altre llarg pujant a un esperó de la dreta, primers metres compartits, l’esperó està net i haurem de passar-hi algun friend (0,75,#1,#2). A la resta de la via nosaltres hem passat amb l’equipament què hi ha a la via, hi ha algun allunyament però és poden posar-hi friends si volem. Cal destacar els llargs 3 i 5 com a més interessants, amb passos d’adherència.
Les feixes, canvis de reunions i el descens et deixen un raguts agredolç.

Indret: Abella de la Conca.
Nom Via: Pantera Rosa.
Primera ascensió: desembre 2017-gener 2018
Per: Antoni Alarcón, Joan Baraldes.
Roca: calcari
Orientació: sud
Equipament: Pràcticament equipada amb parabolts i ponts de roca.
Material:10 cintes exprés, semàfor aliens i friends fins #2.
Dificultat: V.
Catalogació: * SC/1+. Via de ressalts, llargs més interessants tercer i cinquè.
Horari: 3h.
Informació: Joan Baraldes. Sisbemessanapren.

Accés: Hem d’anar fins Isona i agafar la carretera què porta a Abella de la Conca, aparquem a l’entrada del Poble.

Aproximació: Pugem fins a l’Església i agafem un corriol en direcció oest seguint les parets, trobarem una fletxa picada a la paret i pont de roca (rosa) visible. 30minuts.

Descens: De la R5 i/o R6 ràpel (45-30) a la R4’. De la R4’ a la R3, ràpel de 30m i petita desgrimpada. De la R3 a la R2’ ràpel de 50m. Desgrimpem per l’esquerra (mirant a la vall) i quan ho veiem clar anem a la dreta passant uns metres per sota la R2 on seguim una diagonal descendent (a la dreta mirant a la vall)  amb passatges de II, fins el camí

Descripció:

Primer llarg per placa, fem un primer ressalt i seguim per una placa a l’esquerra on hi ha un parabolt, si passem per la dreta és més fàcil, un cop superat seguim fins a la R1.

Segon llarg, sortim directament per la placa passatges atlètics amb bones preses, seguim per un díedre fins a la R2.

De la R2 fem una canvi de Reunió seguint una feixa fins a la paret fletxa picada (sense reunió).

Tercer llarg, segueix una gran placa amb passatges d’adherència i de placa fins a sortir a un altre feixa on trobem la R3.

De la R3, flanquegem a l’esquerra fins a trobar una altre fletxa picada a la paret on fem la R3’ (cal muntar-la o no)

Quart llarg, pugem un altre ressalt, passatges atlètics amb bones preses, després per terreny fàcil (feixa) anem a buscar la R4.

De la R4 tornem a fer un canvi de reunió, seguim la feixa cap a la dreta fins a trobar la R4’.

Cinquè llarg, un altre bona placa amb passatges d’adherència.

De la R5 fem un ràpel a la R4’.

Sisè llarg, fem els primers metres del cinquè llarg i anem a buscar un marcat esperó a la dreta per on pugem, età net i caldrà posar-hi algun friend (0,75,#1,#2). Podem baixar amb un ràpel de 30m.

En resum una via per terreny indefinit què va enllaçant trams escalables, amb un peatge important de feixes i tram herbosos., amb algun llarg interessant (tercer-cinquè).

Per: Manel Benavent, Joan Asín.

tercer llarg i R3
a l'esperó del sisè llarg
FOTOR5

Enhorabona, ja te'n deuen quedar poques per fer a la zona Joan!'

Doncs si Jaume anem tatxant, però encara en queden, je,je